Inspectorii suceveni de la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor atrag atenţia în legătură cu „capcanele” care se pot ascunde în spatele marilor reduceri anunţate de magazine, mai ales că, în unele cazuri, promoţiile anunţate ajung şi la 80 %.
Ei precizează că cele mai importante oferte au fost lansate la articolele de îmbrăcăminte, încălţăminte, electrocasnice şi mobilier, dar afirmă că toţi clienţii trebuie să fie foarte atenţi la “veridicitatea micşorării preţurilor”.
Obligaţiile agenţilor economici sunt de indicare a preţurilor vechi şi a reducerilor aplicate într-un mod neechivoc şi uşor de înţeles de către consumatori.
Având în vedere experienţa anilor trecuţi, cea mai frecventă abatere a fost indicarea unor procente de reducere care nu corespundeau reducerii efectiv aplicate.
Legal, perioada reducerilor de iarnă este între 15 ianuarie şi 15 aprilie, iar fiecare comerciant îşi poate stabili o perioadă de cel mult 45 de zile în care are voie să comercializeze produse la preţ redus.
Dan PASCARU
Ziarul de pe Net