Preşedintele Consiliului Judeţean CĂTĂLIN NECHIFOR este nemulţumit că investiţiile importante, inclusiv la reabilitarea şi modernizarea drumurilor sunt întârziate nu atât de lipsa banilor, ci şi de slaba dotare a câştigătorilor licitaţiilor.
La prezentarea master-planului de investiţii naţionale în acest sector în perioada 2014 – 2020, el a menţionat că este foarte importantă calitatea firmelor, din punct de vedere tehnic şi financiar, de a executa lucrări de amploare.
El a adăugat că, inclusiv în Parlamentul European, se doresc schimbări clare în domeniul aciziţiilor publice.
“Sper să fie puse de Guvern anumite condiţii şi criterii, în aşa fel încât firmele care nu-şi fac treaba să nu mai poată veni la alte licitaţii…
E vorba de certificate de bună purtare !
Eu aş fi absolut de acord să dăm recomandări din partea administraţiei publice pentru firmele care şi-au făcut treaba.
Nu e treaba mea cum poate fi o firmă sancţionată, e treaba legiuitorului…
Sunt foarte multe termene, mult timp pierdut, sunt condiţii care nu se respectă, nimeni nu plăteşte şi atunci totul trebuie gândit altfel !” a punctat NECHIFOR.
Dan PASCARU
redactor de știri
reporter@ziaruldepenet.ro
Ziarul de pe Net
Ori sunteţi nişte “prostănaci” după “chipul şi asemănarea lui Geoană”, ori sunteţi nişte “tîlhari” după “chipul şi asemănarea lui Flutur”! Păi nea Caisă…ce Dumnezeu eşti (că ai curr iculum vita e plin de realizări)? Nu scrie cumva “inginer” pe CV-ul de ţi l-ai postat pe NET?
Tu nu ştiai că pentru stabilirea “eligibilităţii” şi admiterea în cadrul procesului de licitare a lucrărilor şi prestărilor de servicii a firmelor, comisia sta belită în baza legii verifică situaţiile activele financiare ale acestora, precum şi capacităţile de relizare a proiectului licitat, capacităţi care implică tehnică şi specialişti? Nichifore ai auzit de termenul “celeritate”? Omule, ai caiet de sarcini-dacă-l ai, în baza căruia ai desemnat “cîştigătorul”. Fiecare etapă finalizată din caietul de sarcini, trebuie “verificată şi aprobată” de către instituţiile pe care onor le conduci/beneficiar. Adică, pe înţelesul nostru, al celor din gubernia Fălticeni, după ce se “toarnă” fiecare petic de asfalt, domnii Cîrjă + Perju (dac-or mai fi), trebuie să verifice dacă “gaura” a fost decapată, dacă asfaltul are procentul de bitum şi piatră/nisip menţionat şi a fost “turnat” conform Specificaţiilor tehnice. Vai de mama voastră de pîrliţi şi găinari, c-aţi adus la sapă de lemn românul, lucru ce nu s-a-ntîmplat nici în al 2-lea Război Mondial…Voi, politicienienii ăştia de mucava, ouaţi de 25 de ani, aţi sărăcit ţara şi aţi trimis-o în bejenie. Sunteţi mai ceva ca Despot Vodă, ăla din “Zodia Cancerului”…
Corect, trebuie verificate documentele de calificare si in baza art 181 operatorii economici pot fi descalificati. porcaria este ca ANRMAP-ul trebuia sa faca o baza de date cu operatorii economici care nu primesc certificate de buna purtare, baza de date ce putea fi usor verificata. Dar acasta baza de dte nu este gata nici acum…oare de ce?
In plus, ai un caiet de sarcini si in timpul lucrarilor esti obligat sa vezi daca prevederile acestuia se respecta.
Scuze: Duca Voda!