Cei mai optimişti dintre fălticeneni îşi fac degeaba iluzii : nu vor circula prea repede pe şoseaua de centură a municipiului.
Deşi proiectul continuă să fie inclus în Strategia de dezvoltare locală pentru perioada 2014 – 2020 de pe pagina de net a Primăriei ( proiectul nr. 21 ), alături de mesajul optimist şi fotografia primarului CĂTĂLIN COMAN, el nu există nici măcar pe hârtie.
„Până în 2012 eram intoxicaţi că există un proiect cu centura Fălticeniului.
Am constatat cu surprindere că la Bucureşti nu există nici un proiect despre centura Fălticeniului, deci nu există, e o poveste frumoasă…
Aşa vă pot spune şi eu cam pe unde ar trebui să meargă, dar concret nu există nici un proiect, era doar o poveste frumoasă, eu poveşti nu spun !” a declarat COMAN la o recentă conferinţă de presă.
De ruta ocolitoare a Fălticeniului, care acum aflăm că e doar o poveste frumoasă, vorbea cu mult aplomb, în octombrie anul trecut, chiar colegul de partid al lui COMAN, deputatul EUGEN URICEC : „Pe lângă traseul centurii, avem şi investiţii care creează locuri de muncă – o parcare pentru tiruri, o benzinărie, un service auto, un supermarket de materiale de construcţii, un depozit frigorific pentru fructe, precum şi un parc industrial.
E o chestiune care s-a discutat cu primarul COMAN, urmează să vedem, în funcţie de terenurile libere, cum vom pune la punct proiectul.
Centura ocolitoare a Fălticeniului are toate condiţiile să devină o investiţie în care toţi factorii din judeţ să se implice pentru a fi dusă la bun sfârşit”.
Potrivit strategiei amintite, ruta ocolitoare a Fălticeniului urma să aibă 8,3 km. şi o valoare estimată în iulie 2010 la 201.585.000 lei.
Dan PASCARU
redactor de stiri
reporter@ziaruldepenet.ro
Ziarul de pe Net
Coman mxxxxxxxxx si axxxxxxxxx……Uricec trei sotii si 5 copii !!!Soseaua de centura a Falticenilor a fost aprobata de Ministerul Dezvoltarii pe vremea lui Udrea !Asa ca …ciocul mic ,mincinosilor pesedisti !
in jurul datei de 10 septembrie 2010 guvernul aprobat doar indicatorii tehnico-economici pt o viitoare sosea de centura a Falticenilor urmand sa se faca un studiu de fezabilitate si apoi un proiect care sa se depuna spre aprobare la guvern.In mandatul d-lui Flutur ca presedinte CJ si pimariatului Tofan nu s-a mai facut asa ceva dar falticinenii au fost mintiti ca s-a depus proiectul la guvern!D-l Coman sa caute la guvern acea hotararire si safaca el un proiect daca vrea centura ocolitoare nu sa se bazeze pe proiecte fantomatice ale d-lui Flutur!
Un mare fasss.madam Elena ! Esti lansatoare de zvonuri pesedista !MINTI CU NERUSINARE !
Minti tu!Arata in ce numar alMonitorului Oficial este publicata hotararea de guvern de finantare si aprobare a construirii centurii ocolitoare a municipiului Falticeni din timpuEleneuUdrea!!Daca nu arati asta esti un miciunos ordinar.
Arata numarul de inregistrare dela cancelaria guvernului prin care primaria Falticeni a depus in timpul primariatului Tofan proiectul final cu toate avizele in regula pt centura ocolitoare a municipiului la guvern!nu palavre tarlicaresti serveste cititorilor ci documentatie reala!Daca nu poti asta esti un miciunos ordinar!La orice primarie exista un opis de iesire documente!Asa ca aici nu merge cu fofarlica !
Proiectul final nu putea fi depus de catre domnul Primar Tofan pentru simplul motiv ca nu dumnelui era ordonator de credite in cazul unui astfel de proiect. De fapt, niciun alt primar nu poate fi. In cazul centurii ocolitoare, ministrul de resort va fi ordonator de credite. Edilul orasului poate contribui insa prin mai multe actiuni pentru promovarea proiectului, asa cum a facut domnul Primar Tofan.
Sunteti prea patimasa, doamna Elena si prea putin informata.
Nu intelegi ca eu nu il acuz pe domnul Tofan pt asta ci ii cer unui turlugiu turtito-burgheat sa arate ca eu lansez zvonuri iar daca nu poate asta sa-si lupesca destoinicia spre neobrazare!In mod normal proiectul trebuia depus de fluturas ce se iluziuna cu inaltimea zborului dar neavand aripioarele crescute inca suficint nu a putut zbura pana floraria guvernului.Dar primria trebuia sa emita catre guvern macar o cerere motivata in acest sens….si nu prea exista!Daca primaria nu a executat astfel de proiect ,CJ nu ,iar guvernul nu are nici o mentiune in Monitorul Oficial inseamna ca acest Coman are dreptate:Proiectul nu exista in mod real si legal!Atunci de ce apar scheuneli coteiesti?
Draga doamna acum informare pt mata de la o baba proasta prost in formata.Iata ce declara fluturel si d-l Tofan la 5 iunie 2010
Ruta ocolitoare a municipiului Falticeni va fi primul la finantare din toate proiectele depuse la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN). Potrivit presedintelui Consiliului Judetean Suceava, Gheorghe Flutur, proiectul privind ruta respectiva a obtinut la evaluare 100 de puncte, reprezentand punctajul maxim posibil pentru cele ce vor fi finantate prin programul european ISPA. Anuntul privind obtinerea unui punctaj maxim pentru proiectul privind ruta ocolitoare a municipiului Falticeni a fost facut de Gheorghe Flutur in timp ce inspecta lucrarile la soseaua de centura a municipiului Suceava.
Directorul Regionalei Iasi a CNADN, Viorel Scutaru, a evitat sa faca foarte multe precizari cu privire la ruta ocolitoare a municipiului Falticeni, spunand doar ca odata cu deschiderea finantarilor prin fonduri ISPA, Falticeniul va avea prioritate. In ce priveste sumele prevazute in proiectul de investitii, Viorel Scutaru a evitat sa dea detalii, spunand doar ca mult mai aproape de realitate vor fi sumele rezultate in urma licitatiilor.
Primarul municipiului Falticeni, Vasile Tofan, a declarat ca valoarea lucrarilor la ruta ocolitoare ce va avea in jur de opt kilometri lungime se ridica la aproximativ 40 de milioane de euro, conform estimarilor facute in documentatia depusa si aprobata. “Este un proiect care are foarte multe pasaje, viaducte, lucrari de arta spectaculoase. Intrarea din Suceava spre Falticeni va fi modificata substantial”, a declarat primarul Vasile Tofan, precizand ca vor fi realizate bretele stradale suspendate iar la capatul celalalt al rutei ocolitoare va fi o intersectie prevazuta cu un sens giratoriu. Traseul rutei ocolitoare a municipiului Falticeni incepe de la intersectia de la Stibina, continua pe Drumul Miresii, pana la intersectia spre Baia, apoi pe partea dreapta, pe langa livada, iar de acolo pe la dealul Gliemeii si pana la podul Somuz.
Deci cine a depus proiect la CNADN?
Ce documentatie a fost depusa si aprobata si de cine a fos aprobata!
Dacanu s-aidentificat sursade finantare in mod explicit si real orice aprobare de de executie pt un proiect este nula de jure!Daca ceva e nul de jure nu se poate aplica de facto decat prin frauda la lege!Puteti d-voastraca mai bineinformata a arati unei proaste ca mine cine a executat acel proiect si licitatia de 3 ofertanti pt obtinerea dreptului de a intocmi proiectul.Caci daca exista un proiect legal in acest sens trebuie sa existe si aceste conditii mentionate in vre-un document,pt ca daca nu exista acestea si un eventual proiect e nul de jure
Draga doamna Elena,
Doamna Carmen nu spus ca sunteti proasta, ci doar prea putin informata.
Considerand ca sunteti o persoana onesta, primiti din partea mea o alta sursa de informare: pe site-ul oficial al CNADNR, sectiunea Proiecte, intrati pe “Constructie variante de ocolire” – “Etapa de pregatire”.
Acolo veti gasi un tabel.
Daca dati click pe “Falticeni” veti gasi cateva date despre acest proiect. Este trecuta si sursa de finantare: buget de stat si fonduri comunitare. La rubrica privind stadiul actual este mentionat “in evaluare”.
Este adevarat ca termenul este depasit, insa in anii 2010-2011 eram inca in criza economica (si noi, si Europa) iar din 2012 s-a schimbat totul in judet si in tara.
Nu mai stiu daca acum CNADNR este in subordinea Ministrului Transporturilor, a Ministrului Marilor Proiecte sau in subordinea directa a domnului Ponta (dar ma pot informa).
Asa deci, proiectul exista si este pe lista de asteptare din 2010.
Cine a mintit?
Puteti citi si despre Liniile Directoare Comunitare pentru dezvoltarea retelei trans-Europene, Reteaua TEN-T-Centrala, Ruta: Giurgiu-Bucuresti-Focsani-Suceava-Siret (aceasta ruta va trece prin Falticeni, insa nu prin centru).
Un asemenea proiect necesita (cel putin la noi in tara) multi ani si multa sustinere pentru punerea in practica.
Speram cu totii ca se vor debloca toate proiectele depuse, cu atat mai mult cu cat totul merge asa de bine incepand cu anul de gratie 2012.
Fălticeni
Fişa tehnică
Lungime (km) 6.50 km
Finanţare ISPA şi Guvernul României – proiectare; FEDR – execuţie lucrări
Valoarea estimată a proiectului –
Proiectant –
Consultant –
Constructor –
Lucrări de artă –
Termen începere 2010 – estimat
Termen estimat finalizare 2012 – estimat
Perioadă garanţie –
Stadiul actual în evaluare pentru proiectare; semnarea contractului de proiectare – estimat decembrie 2008
Dupa cum vedeti d-le ANDU utilizez sursa d-voastra care ii da dreptate domnului Coman,Proiectant nu exista trecut deci nu exista proiect!este in fapt doar o estimare adica o presupunere.La final exista si mentiunea ca este in evaluare pt proiectare si se estimeaza,adica presupune ca semnarea contractului de proiectare va avea loc in 2008.Apoi nu mai exista nimic ceea ce inseamna ca nici macar contractul de proiectare nu a fost realizat!
Va multumesc pt corectitudine pt ca ati aratat exact sursa ce demonstreaza inexistenta unui proiect pe centura ocolitoare amunicipiului falticeni ci doar o estimare!Chiar daca poate avem opinii diferite va multumesc pt onestitate in mod sincer nu in zeflemea!Ati oferit cea mai solida proba care confirma corectitudinea celor spuse de primarul Coman!Cred ca nici el nu era capabil sa isi sustina afirmatiile atat de concludent!Nu cumva sunteti PSD-ist?
Dumneavoastra vorbiti despre proiectul tehnic (PT), eu vorbesc despre proiect in sensul mai larg al cuvantului (care include studiul de impact, studiul de trafic, studiul de pre-fezabilitate etc.). Cred ca nu avea sens sa se intocmeasca PT-ul, fara a fi semnat contractul de finantare, asigurand si plata PT-ului (finantarea trebuia sa fie asigurata de Guvernul Romaniei si UE).
Este sigur ca centura ocolitoare nu e doar o poveste si este mult mai mult decat o simpla idee. De ce este blocata finantarea si dupa 2012, nu imi explic.
Acum, nu este asa de important unde, cine si cand a depus documentatia. Cert este ca exista o documentatie si ca trebuie depuse toate eforturile pentru a debloca finantarea. Asa s-a intamplat si cu spitalul: documentatia a fost facuta si refacuta de nu stiu cate ori, insa nu era cine sa “urneasca” lucrurile.
Asta este alceva!Dar fara proiect tehnic guvernul nu poate aloca fonduri in mod concret ci numai promisiuni.Ori mie mama mi=a promis de cand eram mica ca voi fi printesa si nu sunt asa ceva nici acum.De asta i-am spus la inceput acestui primar sa faca proiect si sa incerce acum sa faca PT si sa-l depuna spre acceptare!>cand a fost Flutur mare si tare a fost bine ca era primar Tofan,Acum este foarte bine ca este Coman.Trebuie ca acesta sa profite sa conditioneze chiar pt interesul municipiului.Fluturas insa de multe ori tragea tepe chiar la ai lui!De asemeni d-l Stan ar trebui sa faca mai mut loby.Orasele care stiu sa fie in rezonanta cu guvernul se dezvolta, restul se imbolnavesc de dolce farniente!Politica trebuie facuta pt oamenii care te aleg nu pt principi politice!
In cadrul proiectelor cu finantare externa nerambursabila se finanteaza inclusiv proiectele tehnice. Ca urmare, ar trebui semnat intai contractul de finantare cu ministerul respectiv si apoi, in cadrul proiectului, urmate procedurile de achizitie publica pentru intocmirea proiectului tehnic, pentru executie, pentru publicitate, pentru audit etc. Cand vorbim despre proiecte finantate de UE, cam asta este parcursul, conform Ghidului solicitantului. Este foarte bine ca suntem pe lista CNADNR. Asta inseamna ca fosta administratie a facut primii pasi (importanti) si actuala administratie ar trebui sa-i faca pe urmatorii. Dupa ce-i va face, va primi felicitarile cuvenite.
Nu se poate semna un contract de finantare fara existenta unui proiect tehnic!Pe baza proiectului tehnic acceptat se poate decide o finantare pt ca proiectul tehnic este baza pe care se estimeaza fondurile necesare.fara proiect tehnic nu se poate poate semna altceva decat un angajament de intentie care valoreaza ca obligatie exact ca si o frectie la un picior de lemn.Alte proiecte faucte de unii sau alti nu au valoare legala si ca atare ele nu exita ca documente pt propunere de finantare!Chiar si proiectul tehnic trebuie mai intai acceptat si apoi urmeza aprobarile de finantare cu termene!pana atunci sunt doar propuneri de proiecte si estimari!Cum poti semna un contract de finantare fara sa ii cunosti valoarea?Proiectul tehnic poate fi acceptat in forma propusa sau nu de guvern care prin ministerul deresort poate face modificari si apoi la fonduri europene unde iar pot fi cereri de modificare,..si apoi proiect tehnic definitiv.Cumti spus abia suntem in fata realizarii unui proiect tehnic acceptat.evident as fi putu utiliza termeni de specialitate,dar m-am straduit dupa puterea mea sa ma exprim pe intelesul tuturor.Eu cred ca abia in 2016 vom avea proiect tehnic aceeptat si depus spre finantare europeana si prin 2020 sa inceapa lucrarile.Sper ca atunci sa ma felicitati post-mortem pt intuitia mea!
Doamna Elena, studiul de prefezabilitate (SPF) contine:necesitatea si oportunitatea investitiei, scenarii tehnico-economice, date privind amplasamentul, costul estimativ al investitiei, avize si acorduri de principiu, parti desenate (harti, grafice, planse). Ca urmare, se poate cunoaste valoarea estimata a obiectivului din SPF sau din studiul de fezabilitate, inainte de a intocmi proiectul tehnic. De altfel, eu stiam ca, valoarea fiind destul de mare, tocmai proiectul tehnic era progamat sa fie finantat din fonduri ISPA si guvernamentale, si nu din fondurile proprii ale CNADNR, din bugetul municipiului Falticeni sau al judetului Suceava. In fine, nu voi continua discutia in contradictoriu cu dumneavoastra pentru ca, desi am unele cunostinte in domeniu, nu sunt specialista in proiecte de dezvoltare a infrastructurii de transport.
De fapt, am facut imprudenta sa comentez pe baza acestui articol din dorinta de a sublinia ca fosta administratie a facut foarte mult pentru demararea si promovarea acestui proiect, ca centura ocolitoare nu este doar o poveste pentru Falticeni si ca, in cei doi ani de noua administratie au existat toate conditiile sa fie macar semnat contractul de finantare.
Desigur ca se puteau face multe din 2008,se puteau multe daca partidele politice voiau!dar responabilitatea nu este excluziv PSD.cea mai mare responsabilitate este la PNL-PD,apoi PNL-PSD tacit,apoi PDL ,apoi PDL-PSD apoi iar PDL et comp apoi USL adica PNL-PSD-PC si abia de cateva luni doar PSD et comp,Asadar dupa partide componente actual cea mai mare vina o are pt aceasta nerezalizare mai intai ACL si apoi PSD!PNL cand a avut nevoie de remorcare PSD pt a avea mai multe locori in consiliu era cu PSD la friptura dar la responsabilitate acum o da cotita!Daca nu era in USL acest parid trisor PNL abia daca ar fi avut un consilier in Falticeni!