O fotografie care circulă pe Facebook ( cu amintire de șuier de locomotivă ) ne arată gara din Fălticeni și călătorii care așteptau să urce în vagoane, dar mai întâi să fie imortalizați pentru veșnicie.
Lucrările la linia ferată Dolhasca – Fălticeni s-au încheiat în 1887.
În cea de-a doua jumătate a secolului trecut, trenul personal parcurgea traseul în 50 de minute, trecând prin haltele Preuteşti, Arghira, Dolheşti, Vămeni.
În vremurile de maximă exploatare din perioada comunistă pe cele 6 linii circulau și marfare cu produse de la întreprinderile locale : lemn, chimice, țesături, fructe.
Tot atunci, autorul acestor rânduri, student la Iași, utiliza constant linia, e adevărat uneori cu nașul, cu numai 3 lei.
Falimentul economic al întreprinderilor, dezvoltarea rapidă a transportului rutier și creșterea cheltuielilor CFR au determinat, în ultimul sfert de veac, diminuarea drastică a activității.
Un operator privat a încercat să obțină ceva profit, dar vremurile au fost potrivnice, așa încât peste gara din Fălticeni s-au așternut treptat liniștea și buruienile.
Iar o parte a traverselor ferate a devenit amintire la propriu.
TEODOR PUȘCAȘU
E absolut inspirata mentionarea falimentului imediat dupa precizarea faptului ca biletul era “platit” de fapt la nas. =))) Sa nu ne oprim aici!