Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adoptat în cadrul Consiliului Consultativ trei decizii referitoare la furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal poștal.
Au fost actualizate condițiile și procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, precum şi drepturile și obligațiile furnizorului desemnat și a fost optimizat procesul de evaluare a respectării obiectivelor de calitate stabilite în sarcina acestuia.
Noua decizie prevede, în conformitate cu legislaţia primară, că ANCOM va analiza și va stabili cuantumul costului net rezultat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal, pe care îl va comunica Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI).
Ulterior, mecanismul de compensare a costului net, inclusiv sursele de finanțare, vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului, la inițiativa MCSI.
Serviciile care au ca obiect volume mari de trimiteri poștale au fost excluse din categoria serviciilor poștale din sfera serviciului universal.
Această modificare reflectă modificările din legislația primară prin care au fost definite o serie de trimiteri poștale în număr mare, serviciile care au ca obiect aceste categorii de trimiteri nemaifiind supuse obligațiilor de serviciu universal.
ANCOM a actualizat şi prevederile legislației secundare referitoare la condițiile și procedura de evaluare a gradului de îndeplinire a cerințelor minime de calitate, astfel încât acestea să vizeze exclusiv trimiterile de corespondență interne din cea mai rapidă categorie standard din sfera serviciului universal, având în vedere modificarea, la nivelul legislației primare, a categoriilor de trimiteri care fac obiectul cerințelor de calitate pe care furnizorul de serviciu universal trebuie să le respecte.
MIHAELA BRACON