*în realitate, traseele din municipiul Suceava colcăie de microbuze care se abat de la trasee și care opresc în fiecare stație TPL
*sancțiunile acordate până acum nu au reușit să-i sperie pe patronii maxi-taxi
Ca de fiecare dată când e presa de față și se discută despre transportul maxi-taxi pe rute județene care intersectează municipiul Suceava, preşedintele liberal al Consiliului Judeţean Gheorghe Flutur dă dovadă de mult zel în declarații.
În ședința legislativului de ieri, la punctul referitor la eliberarea unor licențe de traseu pentru curse regulate destinate elevilor, în perioada 10 septembrie 2018 – 28 iunie 2019, el a răbufnit la adresa piraților maxi-taxi.
Proiectul se referea la eliberarea licențelor de transport pentru firmele Dumilav pe traseele Dragoșa – Câmpulung Moldovenesc și Paltinu – Câmpulung Moldovenesc ( 2 mașini ), Trans Modelo pentru Suceava – Șcheia – Mihoveni, PFA Dobincă Mihai Corneliu pentru Zamostea – Siret și Calafindești – Siret, Capano Invest pentru Călinești – Șerbăuți – Calafindești – Siret, Manucu Com pentru Mitocu Dragomirnei – Suceava ( 4 mașini ), Domițian Prest Com pentru Frasin – Gura Humorului, I.I.Nistor Ioan pentru Brăiești – Băișești – Fălticeni, Ceztrans Company pentru Dumbrăveni – Satu Nou – Râșca – Bogdănești – Fălticeni ( 3 mașini ), Flalebed pentru Bilca – Vicovu de Sus, Gura Solcii – Cajvana, Grănicești – Rădăuți, Zoomar Com pentru Botoșana – Rădăuți ( 2 mașini ), Dornești – Rădăuți, Kol Drag pentru Zamostea – Suceava, Zvoriștea – Suceava ( 2 mașini ), Adâncata – Suceava și Capano pentru Zamostea – Siret, Bălcăuți – Siret, Botoșanița Mică – Siret, Grămești – Siret, Baineț – Văscăuți – Siret.
E adevărat, nervozitatea de fațadă a lui Flutur a venit după ce consilierul PSD Dan Cușnir a reclamat că “transportul de elevi a devenit, în unele situații, o găselniță.
De exemplu, Manucu Com era pe lista societăților care piratau transportul public local exact pe aceeași rută pe care vrem noi s-o votăm acum, Mitocu Dragomirnei – Suceava.
Cursa de la aeroport nu merge până la autogară, merge prin Obcini și prin George Enescu.
Nu este în regulă ceea ce facem și, cu fiecare licență pe care o aprobăm, punem umărul la falimentul TPL”.
Consilierul superior din Direcția Tehnică Gheorghe Lămășanu a răspuns că “fiecare operator care a depus cerere are depuse ca anexă listele cu elevii pe care-i va transporta”.
Vizibil agitat, Flutur a spus că “sunt nume de firme cărora li se pune la îndoiala corectitudinea, vă cer imperativ în continuare să manifestați exigență maximă pentru combaterea pirateriei și a curselor clandestine sau fictive.
Noi trebuie să creăm un climat de ordine, pirații să fie sancționați și să propunem în instanță ridicarea licențelor”.
Lămășanu s-a simțit dator să intervină : “În urma controalelor, avem 5 autovehicule cărora li s-au ridicat dreptul de circulație pentru o perioadă de 6 luni și avem sancțiuni în valoare de 87.900 lei acordate.
În continuare facem verificări cu Poliția și ISCTR”.
Flutur a ținut să tragă concluziile : “Eu, astăzi, vă dau o temă, dl. Lămășanu, verificați despre ce este vorba și faceți în prima ședință o informare exactă”, dar Lămășanu a rezolvat problema pe loc : “Manucu Com are 2 mașini suspendate tocmai pentru că a fost prins în neregulă, dar noi trebuie să respectăm legea și, atât timp cât a depus o documentație pe lege, noi trebuie să respectăm legea și să acordăm acele autorizații, acele licențe de traseu”.
DAN PASCARU