Colegiul Nicu Gane Fălticeni va fi partener în 4 proiecte de parteneriat multilateral Erasmus+ KA229.
Primul proiect, Good Morning, Europe !, are cordonator liceul P. Serusier din Carhaix – Franța, iar ca parteneri Karşıyaka Lisesi Izmir – Turcia, ITCG E. Mattei Casamicciola Terme – Italia, IES J.A. Castro Talavera de la Reina – Spania, Liceo Scienze Umane e Musicale Sebastiano Satta Nuoro – Italia și vizează realizarea unei rețele de creație radio.
Elevii și profesorii vor trebui să comunice și să creeze împreună prin intermediul suportului radio clipuri sonore, rapoarte, interviuri, cântece, sondaje și programe.
Al doilea proiect, Building Equality over diversity, coordonat de Istituto Tecnico Industriale E.Majorana Grugliasco – Italia și având partenerii IES El TableroCordoba – Spania, IES Los ViverosSevilla – Spania, Selcuklu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Selçuklu –Turcia vizează favorizarea integrării și incluziunii sociale, promovarea unei cetățenii europene active și experimentarea unor noi metode de învățare.
Cel de-al treilea parteneriat Erasmus+ se numește Creating competrenht citizens using 4Cs, având drept coordonator Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Broniewskiego w Bolesławcu – Polonia și parteneri din Italia ( Istituto Istruzione Secondario Superiore “Ruggero II”, Ariano Irpino ), Portugalia ( Agrupamento de Escolas de Muralhas do Minho ), Spania ( IES Fuentesaúco, Fuentesaúco ) și Suedia ( Djäkneparksskolan, Norrköping ).
Scopul principal al proiectului este de a dezvolta cele 4 competențe ( comunicare, colaborare, creativitate, gândire critică ) ale elevilor prin organizarea și desfășurarea de activități care ar trebui să motiveze și să educe tinerii pentru cetățenia activă și participarea la viața politică, economică și socială a Uniunii Europene.
Ultimul proiect, Neverland …make it real !, coordonat de Liceo Statale P. E. Imbriani Avellino + Italia și implicați parteneri din Croația ( Pomorska skola, Split ) , Grecia ( 4th Geniko Lykeio of Arta ) și Spania ( Institut Barres i Ones, Badalona ) se referă șa formarea elevilor pentru a fi cetățeni mai buni, participând activ la crearea unor “recomandări” pe care le vor distribui și le vor face cunoscute la nivelul comunităților acestora.
DAN PASCARU