Municipalitatea suceveană intenționează să delege gestiunea serviciului de iluminat public, care a fost modernizat în ultimii ani cu fonduri europene.
În acest sens au fost întocmite studiul de oportunitate, regulamentul de funcționare, caietul de sarcini și contractul pentru delegarea gestiunii și va fi decisă de către consilierii locali comisia de evaluare a ofertelor, prezidată de Nicolae Frunzaru – director Direcția Generală Tehnică și Investiții.
”În prezent nu dispunem de dotare corespunzătoare, de personal specializat și licență ANRSC necesare pentru asigurarea unei gestiuni directe care să asigure un serviciu corespunzător.
Se recomandă concesionarea către un operator autorizat, care să posede capacitatea tehnică și organizatorică, dotarea și experianța managerială, bonitatea și capacitatea financiară necesare prestării serviciului” menționează Frunzaru în expunerea de motive.
Durata contractului de delegare a gestiunii va fi de 10 ani, cu posibilitatea de prelungire după realizarea unei analize privind eficiența economică a serviciului, în timp ce redevența va fi de minim 0,1 % din valoarea veniturilor încasate de către delegat.
Primăria Suceava a întocmit o strategie de dezvoltare a serviciului de iluminat public 2018 – 2020, care centralizează infrastructura de bază : 3.723 stâlpi de metal și beton, 6.386 aparate de iluminat, 5.900 console de susținere, 200 km de rețea electrică, 150 posturi de transformare.
În document se precizează că, în ultimii ani, consumul de energie electrică a scăzut ( 3.774 Mwh în 2016 – 821 Mwh în 2018 ), la fel și costurile ( 2,7 milioane lei în 2016 – 1,1 milioane în 2018 ).
Întreținerea și repararea echipamentelor electrice de iluminat public este executată de asocierea Loial Impex – Electroconstrucția.
DAN PASCARU
reporter@ziaruldepenet.ro