Șeful Pro România Suceava, deputatul Cătălin Nechifor (fost președinte PSD al Consiliului Județean în mandatul 2012 – 2016) a lansat acuzații referitoare la proiectantul șoselei de centură nefinalizate a municipiului Suceava.
El a spus că “interesele pentru stabilirea traseului au fost pecuniare, financiare, traseul centurii trecea prin proprietăți cu valoare extrem de scăzută. Am, din fericire, și acum lista cu beneficiarii de multe milioane de euro, nici nu vă închipuiți câte milioane de euro s-au luat pe acele exproprieri pentru a putea trece terenul din zona privată în zona publică. În 2016 aveam clar informații de la cei care trebuiau să le dea, acum nu mai știu, nu mai primesc informații… Dar atunci centura se scufunda semnificativ, erau greșeli enorme, erau 16 falii de forfecare pe versant”.
“Care a fost nemernicul care a decis acel traseu total impropriu, pe la dealul Hagigadarului și care și astăzi ne face să așteptăm de ni se lungesc urechile să vedem centura finalizată?” s-a întrebat, retoric, Nechifor.
Firma care a oferit asistență tehnică și a actualizat proiectul tehnic a fost Luca Way București, intrată în insolvență, la fel ca și primul constructor, SCCF Grup Colas Iași – în faliment.
Nechifor a mai precizat că “după ce am reziliat contractul în 2013, reproiectarea șoselei de centură s-a făcut din birou din București, nimeni n-a venit să vadă la fața locului cum e situația, au făcut la xerox o lucrare. Cei de la CNADNR a fost total nemulțumiți și au cerut un studiu suplimentar, făcut de profesori universitari din Iași”.
Concluzia șefului Pro România Suceava este că “acei nemernici chiar și-au bătut joc de noi și ar trebui condamnați! Eu, ca parlamentar, nu am găsit răspunsuri oficiale, faptul că am primit la interpelări doar răspunsuri evazive mă face să cred că acolo e o mafie completă și că nu vom fi în măsură vreodată să aflăm realitatea”.
Lucrările la cei 7 kilometri care au mai rămas de executat din șoseaua de centură a municipiului Suceava vor fi executați, pe porțiunea Șcheia – Moara, de asocierea Autotehnorom – Operational Autoleasing – OPR Asfalt – Obras Publicas Y Regadios Spania – Florconstruct – Calcarul.
Lucrările au debutat în urmă cu 11 ani și au fost întrerupte de mai multe ori din cauza întârzierii plăților, intrării în faliment a constructorului, bâlbâielilor legislative și organizării unor noi licitații.
Din cei 12 kilometri ai șoselei se circulă, din 2015, doar pe porțiunea Pătrăuți – Șcheia, în lungime de 5 kilometri.
DAN PASCARU