În acest weekend, Serviciul de Investigare a Criminalității Economice – IPJ Suceava a organizat o acţiune punctuală în Gura Humorului și comunele limitrofe pentru verificarea respectării prevederilor legale de unităţile de cazare autorizate şi a legislației în domeniul comerțului.
În cadrul acțiunii au fost verificate 7 unități de cazare și au fost aplicate 5 sancțiuni contravenționale în valoare de 18.000 lei.
În paralel, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au desfășurat activități de informare a turiștilor și a personalului angajat al unităților hoteliere, sub sloganul ,,Turism în siguranță”.
Au fost desfășurate activități de informare și responsabilizare a turiștilor pentru reducerea riscului infracțional și victimal, dar și acțiuni de prelucrare a agenților economici din turism cu privire la respectarea legislației în domeniul hotelier.
Polițiștii au făcut următoarele recomandări angajaţilor din cadrul unităţilor de cazare:
asigurarea perimetrului unităţii cu personal de securitate, în special la intrarea principală;
instalarea unor sisteme de supraveghere video, inclusiv cu vedere pe timp de noapte, pentru controlul tuturor căilor de acces în clădire;
monitorizarea constantă a înregistrărilor, pentru a observa eventualele persoane care se ocupă cu activităţi suspecte;
păstrarea imaginilor surprinse cu persoane sau obiecte, ce pot fi de interes poliţienesc;
setarea datei şi orei în sistemele de supraveghere, astfel încât acestea să fie la zi şi verificarea în mod regulat a calităţii înregistrărilor;
asigurarea punctelor cheie din clădire: servere, generatori, seif, casete de valori etc..
Recomandări privind situaţii de urgenţă sau alte situaţii de interes poliţienesc:
în cazul în care angajaţii sunt martori la comiterea unei infracţiuni, trebuie să apeleze de urgenţă 112;
pentru a nu pune în pericol siguranţa proprie sau a altor persoane, se recomandă transmiterea în mod operativ către poliţişti a oricăror situaţii, date, aspecte ce pot fi de interes poliţienesc.
personalului hotelier îi revin următoarele obligații: să asigure protecţia turiştilor care utilizează structurile sale de primire turistice; să protejeze turistul care beneficiază de servicii tip excursii, pe perioada programului turistic, conform normelor pentru ghizii de turism; să protejeze bunurile turiștilor împotriva deteriorării sau furtului şi să asigure despăgubirea acestora în cazul apariţiei unor prejudicii, conform legii.
SORIN NICA
Foto : IPJ Suceava