Deputatul liberal de Suceava Ioan Balan a adresat întrebări premierului Florin Cîțu (PNL), ministrului Transporturilor Cătălin Drulă (USR PLUS) și ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene Cristian Ghinea (USR PLUS) în privința realizării autostrăzii Moldovei, secțiunea Pașcani-Suceava-Siret, cu finanțare prin PNRR.
Balan spune că a constatat “cu profundă insatisfacție” că traseul autostrăzii Moldovei, care ar trebui să meargă de la Ploiești și până la punctul de frontieră de la Siret, se mărginește doar la traseul Ploiești-Pașcani, urmând ca secțiunea Pașcani-Suceava-Siret să fie construită doar în regim de drum expres.
O altă mare dezamăgire pentru liberalul sucevean a fost informația potrivit căreia, între proiectele finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență, pentru componenta investiții în infrastructura rutieră, este propusă pentru finanțare numai secțiunea de la Ploiești la Pașcani, în timp ce finanțarea pentru Pașcani-Suceava-Siret este incertă.
“Vreau să ne aducem aminte faptul că atunci când am promis oamenilor construirea Autostrăzii Moldovei nu am precizat că aceasta se realizează doar până la Pașcani sau doar pe anumite bucăți.
De asemenea, ne-am angajat ca proiectul Autostrăzii Moldovei să se realizeze de o manieră unitară și în același timp, nu cu întârzieri pe secțiunea cea mai îndepărtată.
Chiar dacă guvernele PSD au elaborat un proiect greșit pentru Autostrada Moldovei, cred că este de datoria noastră să corectăm greșelile trecutului și să construim Autostrada Moldovei, așa cum am promis, până la Siret”, spune Balan.
Întrebările lui adresate celor trei reprezentanți ai propriului Guvern sunt: care este motivul pentru care actualul Guvern continuă, în mod greșit, să dezvolte proiectul Autostrăzii Moldovei doar până la Pașcani și nu până la Siret, care este motivul pentru care actualul Guvern nu a întreprins demersurile necesare pentru construirea secțiunii Pașcani-Suceava-Siret în regim de autostradă și care este motivul pentru care prin Planul Național de Redresare și Reziliență nu s-a propus finanțarea întregului proiect al Autostrăzii Moldovei, de la Ploiești la Siret?
Balan ține să mai spună că “m-am întristat să constat că nici astăzi Guvernul nu a corectat această eroare majoră a proiectului Autostrăzii Moldovei, ci tolerează o soluție greșită din timpul PSD.
Știu că tot cea ce a promis PSD în domeniul infrastructurii a făcut în bătaie de joc față de banii publici și față de oameni.
Dar, mai știu și că PSD nu mai este la guvernare de peste un an de zile și unele lucruri nu s-au îndreptat nici astăzi.
Actualul Guvern nu mai poate da vina la infinit pe greșelile PSD, are toate instrumentele să corecteze erorile trecutului.
Am promis în fața oamenilor că vom realiza o adevărată revoluție în infrastructura din Moldova, cu fonduri europene și cu fonduri naționale, trebuie să ne ținem de cuvânt!
Am promis că vom corecta proiectele PSD și că Autostrada Moldovei va deveni realitate cât mai curând, nu peste decenii, trebuie să ne respectăm promisiunea în integralitate, nu pe jumătate.
Actualul Guvern are obligația istorică să mute ”granița” Moldovei, de la Pașcani, acolo unde a stabilit-o PSD, la Siret, acolo unde este firesc.
Solicit insistent Guvernului să nu ducă mai departe erorile fostelor guverne, ci să le corecteze”.
–