Vânzoleala declarativă a liberalilor suceveni (dintre care s-au remarcat Gheorghe Flutur și Ioan Balan) în legătură cu finanțarea porțiunii din Autostrada A7 Pașcani-Siret prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă a fost praf în ochii alegătorilor.
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă (USR-PLUS) a discutat, azi, la Bruxelles, cu vicepreşedintele executiv al Comisiei Europene, Margrethe Vestager şi cu comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, despre finanţarea a cinci segmente de autostradă prin PNRR.
Drulă a anunțat apoi, pe o rețea de socializare, că“am avut o întâlnire foarte productivă cu doamnele comisar, le mulţumesc amândurora pentru sprijinul acordat priorităţilor României din domeniul transporturilor şi, cu precădere, proiectelor ce le dorim finanţate prin PNRR.
Am discutat aplicat despre Autostrada A7 Ploieşti – Paşcani, Autostrada A8 Tg. Mureş – Miercurea Nirajului şi Leghin – Paşcani, Autostrada A3 Nădăşelu – Poarta Sălajului, Autostrada A1 Marginea – Holdea”.
Așadar, A7 se oprește cu finanțarea europeană la Pașcani, restul până la Siret nefiind prins în discuții.
Tot azi, Senatul a adoptat tacit propunerea legislativă pentru obiectivul de investiţii Autostrada A7, cale rutieră care ar trebui finalizată în trei ani de la data intrării în vigoare a actului normativ şi care va lega Vama Siret de Bucureşti.
Propunerea legislativă stipulează că “se aprobă obiectivul de investiţii privind dezvoltarea infrastructurii rutiere Autostrada A7 Siret – Suceava – Dolhasca – Paşcani – Bacău – Focşani – Buzău – Ploieşti – Bucureşti.
A7 se va finanța de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie din credite externe şi din fonduri europene”.
Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.