Șeful liberal al Consiliului Județean Suceava Gheorghe Flutur se aglomerează în promisiuni în domeniul aeroportuar.
El a trimis presei un mesaj în care spne că proiectul de buget pe 2022 are prevăzute sume importante pentru tot felul de lucrări: „Dăm drumul la studiul de fezabilitate pentru un nou terminal, terminal-cargo, vom extinde parcările și am luat în calcul să construim un drum care să lege cartierul Burdujeni de aeroport, un drum nou care să ne ajute să fluidizăm traficul spre aeroport”.
Asta în condițiile în care terminalul 2 de pasageri nu a fost încă finalizat, deoarece contractul cu Societatea de Construcții Napoca SA a fost reziliat în august 2021, deși stadiul lucrărilor era de peste 90%.
Flutur a spus atunci că “acest contract a fost reziliat din cauza neîndeplinirii obligațiilor contractuale de către constructor, noi nu avem nicio datorie către constructor.
E o problemă la acoperiș care a fost pus necorespunzător, foarte ondulat.
Am cerut să refacă această lucrare, au încercat, n-au putut”, iar conducerea firmei a replicat că ”decizia de reziliere a contractului a fost abuzivă, fapt pentru care societatea noastră se va adresa instantelor de drept competente pentru solutionarea litigiului.
În intervalul în care obiectivul se putea finaliza garantat, beneficiarul a optat pentru solutia cronofagă a instituirii unei comisii de preluare a șantierului, ale cărei proceduri blochează lucrările de executie și consecutiv, amână pe termen nedefinit exploatarea terminalului de către beneficiarul final, călătorii aeroportului.
Atitudinea beneficiarului, de totală neimplicare în evolutia proiectului, culminează prin dezinformare publică.
SC NAPOCA a apelat, fără succes, la o mediere, în sensul deblocării situatiei critice, arătând că aceasta ar fi benefică nu doar ambelor părti, ci, mai ales, interesului public”.
Valoarea contractului încheiat în decembrie 2018 pentru terminalul 2 de pasageri a fost de 15 milioane de lei.
Ce terminal?, Am stat intr-un vagon mai lung in noiembrie iar pana s-au deschis usile la vagon am stat pe scari neluminate intr-o camaruta de 5 pe 5 metri la curse interne. Asta pe cand trebuie sa facem distantare de 2 metri. Viata trece, leafa merge…”noi ce putem sa facem?”
La Tarom se inchide check-in-ul cu o ora inainte de plecarea avionului (de 30 de oameni) iar la Zurich cu 45 de minute inainte la curse internationale. La Amsterdam jumate de ora la international.