Peste 200 de profesori şi cercetători din România, Republica Moldova şi Ucraina vor participa la cea de-a IV-a ediție a Conferinței Naționale a Comunității Educație pentru Știință, ce se va desfășura în perioada 28 – 30 aprilie la Universitatea Ștefan cel Mare Suceava.
Deschiderea oficială va avea loc pe 28 aprilie, ora 16, în Auditorium „Joseph Schmidt”.
Manifestarea este organizată de Universitatea din București, Universitatea Ștefan cel Mare Suceava, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, în colaborare cu Institutul Național pentru Fizica Pământului și Institutul Național de Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei şi are în componentă 35 de ateliere de lucru, mese rotunde, sesiuni de prezentări şi dezbateri, vizite de lucru în laboratoare de cercetare şi expoziţii interactive, dedicate comunicării de bune practici în predarea și promovarea științelor și a carierelor în știință, în educația formală, precum și în cea non-formală, având în centru tema adaptării la crizele din ultimii doi ani.
Peste 100 dintre participanţi au primit burse de participare din partea organizatorilor, care constau în sprijin financiar pentru acoperirea cheltuielilor de cazare și de masă.
După o perioadă plină de încercări și incertitudini, ediția a IV-a a CNCES este organizată sub titlul „Scrutând viitorul: perspectivele educației STEM. Lecții din criză” și va fi un prilej de analiză și reflecție asupra modului în care educația pentru știință a evoluat în ultima decadă.
Organizatorii provoacă profesorii și la un exercițiu de imaginație într-o încercare de a previziona direcțiile pe care educația, în general, și cea pentru știință, în particular, alături de serviciile de suport în învățare și dezvoltarea carierelor (consilierea școlară) ar putea evolua în următoarele decade.
Printre subiectele prelegerilor și prezentărilor conferinței amintim învățarea prin experiment și investigație (știința pentru mediu, fabricare de montaje experimentale, astronomie, seismologie, explorarea planetelor, energii neconvenționale, nanomateriale, chimie, biologie moleculară, realitate augmentată, bioeconomie, cartografie interactivă etc.), tematici actuale din domeniul psiho-pedagogic (curriculum integrat, comunitatea de alumni, construirea carierelor, dezvoltare socio-emoțională, neuroștiințe, instruirii multimedia, evaluarea impactului, pedagogii inovative), proiecte, concursuri educaționale, activități citizen science.