Colegiul Nicu Gane Fălticeni, ca lider al consorțiului din care mai fac parte Școala Gimnazială Nicolae Stoleru Baia și Școala Gimnazială Preutești, a primit finanțare de proiect din partea Autorității de Management pentru Programul Operaţional Capital Uman.
Proiectul „Educația outdoor – o educație pentru viitor” se va derula pe o perioadă de un an, având la dispoziție un buget total de 1.730.073 lei, din care doar 2% va fi contribuția proprie a beneficiarului.
„Scopul acestui proiect este organizarea unui program de educație în sistem outdoor implementat de Colegiul Nicu Gane, în parteneriat cu Școala Gimnazială Preutești și Școala Gimnazială Nicolae Stoleru Baia, cu implicarea a 36 cadre didactice și a 321 elevi din categorii sociale defavorizate – minoritatea rromă, din mediul rural, din familii monoparentale sau cu posibilități materiale reduse.
Programul de educație va fi implementat prin intermediul a trei componente cheie: formarea acreditată a cadrelor didactice în domeniul educației nonformale în sistem outdoor, organizarea unui program de educație non-formală în sistem outdoor bazat pe meșteșuguri, cultură, sport și drumeții, respectiv educație ecologică în sistem outdoor”, a spus directorul colegiului, Codrin Bența.
Managerul proiectului, Ioan Caulea, a declarat că „este o premieră pentru Colegiul Nicu Gane, deoarece este primul proiect de acest gen accesat de către colegiul nostru.
În spatele acestei reușite stă o echipă care a trebuit să depună eforturi deosebite pentru a ajunge la varianta finală a cererii de finanțare și mă refer aici la echipele manageriale ale celor trei școli implicate, dar și la colegii profesori care au contribuit la buna derulare a activităților premergătoare scrierii aplicației.
În ciuda faptului că, după prima evaluare, am obținut doar 95 de puncte din 100, nefiind nici măcar pe lista de rezerve, am depus contestație și am obținut după reevaluare 99 de puncte, reușind astfel să ne situăm pe poziția 67 din cele 98 de instituții care vor primi finanțare”.
Educaţia outdoor este un concept relativ nou în contextul educativ românesc, însă ea începe din ce în ce mai mult să capteze interesul actorilor educaţionali din sistemul de învăţământ formal.
Nevoia de incluziune socială – poate cea mai importantă caracteristică a educației outdoor este aceea că este o modalitate de succes de a depăși unele dificultăți ale copilului (psihice, fizice, sociale, emoționale sau economice), astfel încât acesta să fie inclus social, să simtă că aparține unei comunități.