*despre acest lucru se tot discută de mai bine de o lună, dar până acum nu s-a făcut mare lucru
Guvernatorul regiunii Cernăuţi, Ruslan Zaparaniuk și președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, s-au întâlnit, azi, în Punctul de Trecere a Frontierei Siret pentru a găsi soluții de fluidizare a traficului de TIR –uri și camioane la frontieră.
Coada de mașini pe teritoriul județului este de 25 de kilometri.
Explicația principală pentru blocajele tot mai dese a fost dată de Zaparaniuk: avarierea infrastructurii de electricitate în Ucraina, fapt ce întârzie procesarea vehiculelor.
El a spus că situația a fost rezolvată, parțial, prin dotarea cu generatoare electrice, de asemenea fiind suplimentat și personalul pe partea ucraineană a vămii: ”Infrastructura electrică a Ucrainei a suferit avarii foarte mari şi există perioade foarte mari de timp când nu se transmite curent electric către populaţie în Bucovina.
Numărul cel mai mare de automarfare care vin din România în Ucraina sunt cisterne cu combustibil, după care urmează TIR-urile cu produse alimentare”.
Flutur a spus că o soluție ar fi redirecţionarea TIR-urilor goale spre PTF Vicovu de Sus, deschis pe 10 noiembrie, dar despre acest lucru se tot vorbește, fără a se întâmpla, deocamdată, mai nimic.
”Şoferii cu TIR -urile goale refuză să meargă pe la PTF Vicovu de Sus, invocând că sunt locuri cu probleme.
M-am convins astăzi că nu sunt, o să rugăm Poliţia de la Suceava să dirijeze TIR -urile goale spre zona Vicovu de Sus, ca să fluidizăm acest trafic.
S-a convenit ca, împreună cu Poliţia de la Suceava, să se ia câte 30 de TIR-uri cisternă pe o bandă separată, pentru a le face formalităţile de vamă, pentru că sunt mult mai simple, iar din totalul TIR-urilor, circa 200-250 sunt cu benzină sau motorină”, a menționat Flutur.
Rămâne de văzut ce eficiență vor avea aceste măsuri.