Autoritatea pentru Reformă Feroviară urmează să stabilească valoarea contractului pentru încă 20 de trenuri electrice noi și în moneda euro, a decis Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, care a admis contestația pe care firma Alstom a depus-o în decembrie 2022.
Constructorul a cerut la CNSC ca prețul ofertei să fie stabilit și în euro, pe motiv că „solicitarea costului în euro asigură egalitate de tratament între ofertanți, în plus, toate costurile pentru proiectarea, construirea și livrarea produselor sunt suportate de ofertanți în euro, iar prin durata contractului cuprins între 28 și 43 de luni pentru livrare se va pierde mult din cursul valutar”.
Potrivit Economedia, în această vară, Alstom urmează să livreze ARF primul tren nou din comanda totală de 37 unități, contractele din 2020 și 2021).
Contractul finanțat prin PNRR pentru cel puțin 20 de noi unități este cuprins între 1,2 și 2,3 miliarde lei.
Ramele electrice noi trebuie să ofere o capacitate de cel puțin 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare și 16 locuri pentru biciclete.
Livrarea se va face în termen de maximum 4 ani de la semnarea contractului.
Printre traseele pe care vor circula noile trenuri electrice se numără Brașov – Sf. Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava și Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia.