Azi este a patra zi în care nu se poate circula pe Aeroportul Internațional Suceava.
După ce a fost avertizat de șeful Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, pentru lipsa unei comunicări eficiente, directorul aeroportului, Ioan Măriuța, a ieșit (la propriu) pe pistă, în bătaia vântului, pentru a face o serie de declarații: ”Este ceață sub limita minimă a ILS-ului, sistemul care aduce avioanele la aterizare pe vizibilitate scăzută.
Aeroportul Suceava este dotat cu un ILS de categoria 2, un ILS performant de altfel, pe care în România îl mai au aeroporturile din Cluj, Iași, Satu Mare, Baia Mare, Craiova, Constanța.
Sisteme ILS mai performante sunt la aeroporturile de la Timișoara și la Otopeni, ILS-uri care sunt de categoria 3, dar și chiar și cu acestea, nu de puține ori, au fost redirecționate aeronavele la aeroporturile de rezervă.
ROMATSA are în programul de investiții pentru anul 2023 modernizarea ILS-ului de la Suceava, ca să treacă de la categoria 2 la categoria 3, cu caracteristici identice ca la Otopeni.
Sperăm să definitivăm la sfârșitul anului upgradarea ILS-ului și procedurii GPS, pentru prima dată în România”.
Marius Paisa, managerul departamentului de deservire pasageri Romanian Airport Services, a menționat, telefonic, că ”în primă instanță, decizia a fost de amânare a orei de de decolare, ulterior, văzând că vremea nu se îmbunătățește, cursele au fost anulate și redistribuite, redirecționate către aeroporturile Cluj și Iași.
Noi acționăm după o procedură și un set strict de reguli impuse de fiecare companie aeriană.
Pasagerii beneficiază, în mod obligatoriu, de tot ceea ce prevede regulamentul european, care stipulează foarte clar ce se întâmplă în caz de întârziere, în caz de amânare și de anulare.
Pasagerii sunt reprogramați de pe aeroportul din Suceava și merg către aeroporturile respective, de unde își continuă călătoria”.
DAN PASCARU