După ce ministrul PSD al Transporturilor Sorin Grindeanu s-a referit la Autostrada A7 numai pe ruta Ploiești – Pașcani, pentru care se cunoaște constructorul, șeful liberal al CJ Suceava, Gheorghe Flutur, s-a simțit dator “să iasă în față” cu obișnuita punctare politică.
El s-a referit la tronsonul Pașcani – Suceava – Siret, despre care a recunoscut că este în întârziere: “Pe 13 ianuarie 2023, firma care lucrează la studiul de fezabilitate a depus la Apele Române documentația prin care solicită avizul de gospodărire a apelor, ca parte integranta la avizul de mediu pentru tronsonul Pașcani – Suceava, cu termen de 30 de zile.
Firma EGIS, care a întocmit documentația, a depus elementele tehnice pentru poduri și podețe de pe acest traseu, iar Administrația Bazinală de Apă Siret va trebui să emită avizul în 30 de zile.
Urmează consultarea publică, apoi emiterea deciziei de încadrare în proiect, termen 30 – 90 de zile, elaborarea studiului de impact asupra mediului și, după obținerea acestor documente, proiectarea și execuția lucrării.
Așa cum stau lucrurile, estimăm că în luna mai vom avea acordul de mediu și avizul de la Apele Române pentru tronsonul Pașcani – Suceava.
În momentul de față, pe tronsonul Suceava – Siret lucrurile nu sunt așa de avansate, se lucrează la forarea profilelor de sol și sperăm ca în primul semestru al acestui an să se termine aceste lucrări, pentru ca, până la sfârșitul anului, să obținem și aici avizele de la Mediu și de la Apele Române”.
Flutur nu poate sfida evidența din teren: „Tronsoanele Pașcani – Suceava – Siret au fost întârziate cel puțin 2 ani față de restul autostrăzii”, dar își încheie mesajul triumfalist, în obișnuitul lui limbaj demagogic: “Important este că pe tronsonul Pașcani – Suceava – Siret există finanțare europeană și suntem tot mai optimiști că A7 va ajunge până la Suceava și va continua până la Siret”.