Administrația Bazinală de Apă Siret recepționează, în aceste zile, lucrări de apărare împotriva inundațiilor în bazinul mijlociu al râului Bistrița.
Lucrările fac parte dintr-un proiect mai amplu, care vizează amenajarea râului Bistrița și a afluenților săi pe sectorul Iacobeni-Sabasa (județele Suceava și Neamț), în zonele cele mai expuse riscului.
Proiectul este structurat pe obiecte, iar în această perioadă se recepționează obiectele Broșteni, Șaru Dornei, Valea Neagră-Broșteni și pod Iacobeni.
Obiectivul Broșteni cuprinde amenajarea râului Bistrița cu lucrări de apărare contra inundațiilor a localităților Broșteni, Hăleasa, Pietroasa și Frasinul și constă în amenajarea albiei râului Bistrița prin lucrări de decolmatare și reprofilare, pentru mărirea capacității de transport și tranzitarea în siguranță a debitelor, pe o lungime totală de 7 kilometri, 5 kilometri de diguri din material local, consolidarea albiei în special în zonele cu eroziuni active și la confluența cu afluenții pe o lungime de totală de 5 kilometri și amenajarea afluenților Holda și Holdița în zona de confluență.
Obiectivul Șaru Dornei cuprinde amenajarea cu lucrări de apărare contra inundațiilor a râului Neagra în trei incinte (Panaci, Plaiul Șarului și Neagra Șarului): amenajarea albiei râului Neagra prin lucrări de decolmatare și reprofilare, pentru mărirea capacității de transport și tranzitarea în siguranță a debitelor, pe o lungime totală de 8,6 kilometri, diguri de apărare în lungime totală de 6,2 kilometri și consolidări de mal în lungime totală de 6 kilometri.
Obiectivul Valea Neagră-Broșteni cuprinde amenajarea râului Valea Neagră, afluent de dreapta al râului Bistrița, în intravilanul localității Broșteni și constă în reprofilarea albiei râului Valea Neagră pentru asigurarea tranzitării în siguranță a debitelor, pe o lungime totală de 5,5 kilometri, ziduri de sprijin în lungime totală de 2,6 kilometri, consolidări de mal cu perete zidit din piatră brută în lungime totală de 1,1 kilometri și consolidări de mal cu parapet în lungime de 1 kilometru.
Valoarea totală este de 41.004.943 lei, fondurile provenind de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei și de la bugetul de stat.