Azi, la aproape o săptămână de la izbucnirea scandalului doctoriței Anca Ababneh Dumitrovici, acuzată de DGA de luare de mită în formă continuată, managerul Spitalului Județean Suceava, Alexandru Calancea, a avut prima intervenție media asumată.
Într-o postare video, el a spus că tot personalul unităţii medicale va fi reinstruit pentru standardul anti-mită, dar a completat că “spitalele nu au la dispoziţie prea multe instrumente pentru a preveni actele de corupţie”.
El a subliniat că Spitalul Județean Suceava informează fiecare pacient, la internare şi fiecare aparţinător că în toate secţiile, compartimentele sau cabinetele de ambulatoriu sunt căsuţe poştale de sugestii şi reclamaţii, dar şi formulare ce se înmânează fiecărui pacient, pentru ca acesta să scrie toate problemele cu care s-a confruntat pe perioada internării.
“Voi intensifica comunicarea cu cadrele medicale, cu toţi angajaţii, astfel încât să înţeleagă fiecare că aceste practici nu sunt agreate de conducerea spitalului.
Susţinem activitatea organelor abilitate, nu vom tolera aceste acte, Spitalul Județean Suceava este în slujba pacienţilor.
De la implementarea sistemului anti mită din 2019, periodic avem instruiri, dar iată că, în această perioadă, trebuie să o facem din nou și să reinstruim întregul personal.
Avem acel număr pentru sugestii și reclamații îl vom afișa (Telefonul Pacientului afișat pe site este 0230.206.800 – n.r.), mă voi interesa să fie afișat la toate intrările și ieșirile din spital, astfel încât oricine să aibă acces la acest număr și convorbirile sunt verificate în fiecare zi de către Serviciul Juridic.
Totuși, el nu a precizat de ce au fost date jos mai multe afișe anti corupție montate în mandatul lui Vasile Rîmbu, cine preia reclamațiile cetățenilor, ce măsuri au fost luate la sesizările de până acum și dacă au fost cadre medicale sancționate.