Deputatul liberal de Suceava Ioan Balan îl ridică, din nou, în slăvi de colegul de partid Gheorghe Flutur pe tema Autostrăzii A7, desi proiectul pe tronsonul Pașcani – Suceava – Siret este mult întârziat.
Într-un comunicat de presă, Balan reamintește că de la Ploiești la Pașcani sunt 13 loturi licitate, dintre care pe 12 lucrează UMB Spedition, care şi-a adjudecat circa 250 kilometri din totalul de 320 kilometri ai autostrăzii construită cu bani din PNRR.
El reamintește piedicile puse de fostul ministru PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc, care “nu a vrut, nici în ruptul capului, autostradă spre Suceava”, dar acum situația s-a schimbat (tot sub un ministru PSD, Sorin Grindeanu) – „Acum, după toate analizele, avem 95% din proiect gata și este asigurată finanțare de le UE, așteptăm acordul de mediu, iar anul acesta se scoate la licitație”.
Evident, Balan nu uită să maximizeze “eforturile” și “stăruința” cu care Flutur s-a implicat în acest proiect, căzând de-a dreptul în penibil declarativ: “Era infinit mai greu dacă președintele Flutur nu avea șansa să o prindă în Programul de guvernare și în Masterplanul de Transport pentru că inițial nu a fost inclusă.
Promisă de către Gheorghe Flutur în campania electorală, autostrada București – Pașcani – Suceava este acum o promisiune îndeplinită.
Atunci când a fost propus și susținut de Gheorghe Flutur, nimeni dintre actorii politici suceveni nu dădeau nicio șansă, ba mai mult decât atât, Gheorghe Flutur a trebuit să se implice la nivel de vârf politic pentru a face posibil introducerea acestui proiect.
Vrem, nu vrem, numele lui Gheorghe Flutur rămâne legat de acest proiect extrem de important, pentru că a avut curajul și forța politică se ducă la îndeplinire acest proiect”.
Atmosferei de congres PCR din timpul lui Nicolae Ceaușescu îi mai lipsesc doar scandările și aplauzele prelungite…
DAN PASCARU