După numeroase promisiuni neonorate din partea președintelui Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, azi a fost inaugurat, în sfârșit, terminalul 2 de la Aeroportul Internațional “Ștefan cel Mare”.
Investiția de 4 milioane de euro s-a realizat cu bani dintr-un împrumut contractat de CJ, iar lucrările au început în luna mai 2019, trebuind să se încheie în mai 2020.
Problema a fost că respectivul contract cu Societatea de Construcții Napoca (firmă intrată în insolvență între timp), UTI Grup, Geo Arc și Aero Project a fost reziliat de CJ Suceava atunci când stadiul de realizare a lucrărilor era de 82%.
Lucrările au fost continuate, după câștigarea licitației, de asocierea Iomicar Rădăuți – SUCT Suceava.
În septembrie 2020, după prima amânare a proiectului, Flutur se arăta foarte optimist în legătură cu rapiditatea și calitatea lucrărilor: “Pregătim extinderea numărului de curse și de destinații, aeroportul Suceava se pregătește pentru a putea procesa cel puțin 300 de pasageri pe oră, dublăm practic capacitatea aeroportului în ceea ce înseamnă procesarea documentelor de transport. Cele două terminale împreună vor avea capacitate undeva la 650.000 de pasageri anual”.
În aprilie 2021, el era și mai entuziasmat: “Lucrările de extindere a terminalului de pasageri la aeroportul vor fi finalizate în acest an. Ar fi trebuit să fie gata dacă nu erau aceste restricții cu pandemia, dar la 1 septembrie terminalul nou va fi gata”.
Azi, în prezența subalternilor din PNL, Flutur a spus că “această investiție dublează capacitatea în ceea ce privește procesarea pasagerilor, ajungem la 1,5 milioane de pasageri pe an. Lucrăm la un nou terminal 3. Este rezolvată în totalitate problema plecărilor externe, avem o plecare externă în terminalul 1 și o plecare externă în terminalul 2. Este rezolvată problema sosirilor, se pot procesa circa 200 de pasageri pe oră. E rezolvată problema bagajelor, pentru că au fost niște lucruri la care nu am mers foarte bine. Avem toate dotările: aer condiționat, căldură, grupuri sanitare corespunzătoare. Am avut o sincopă, după ce s-a reziliat cu prima firmă, n-a fost ușor să lucrăm în containere, dar n-a venit din cauza noastră… Avem 15 destinații în 11 țări plus București, este activitate multă”.