Președintele liberal al Consiliului Județean Suceava Gheorghe Flutur i-a convocat, azi, la o nouă ședință pe reprezentanții CNAIR, Oficiului de Cadastru, Agenției pentru Protecția Mediului, Primăriilor, Sistemului de Gospodărire a Apelor, Direcției Silvice și Gărzii Forestiere pentru a discuta proiectele întârziate ale tronsoanelor din Autostrada A7 Pașcani – Suceava – Siret.
Ca de obicei în debutul unor asemenea dezbateri, șeful CJ Suceava a atras atenția asupra traficului rutier intens spre/dinspre Ucraina, lucru confirmat de subalternul de partid – prefectul Alexandru Moldovan.
Trecând la subiect, Autostrada Pașcani – Suceava va fi împărțită în două loturi ce vor fi scoase la licitație, iar Suceava – Siret în trei loturi.
Tema pe care Flutur a bătut cu sârg “apa în piuă”, de parcă instituțiile cu atribuții nu ar ști ce au de făcut, a fost “creșterea gradului de identificare a parcelelor, a proprietarilor de pe culoarul de expropriere și categoria de folosință a terenurilor”.
Reprezentanții instituțiilor au cerut, la modul practic, notificarea cu operativitate a proprietarilor pe terenurile cărora va trece autostrada, pentru a nu mai înființa culturi agricole, în condițiile în care “gradul de identificare al proprietarilor este deficitar, iar terenurile se mai vând, se mai sparg, se mai comasează”.
Deficitar la identificarea proprietarilor este orașul Salcea, cu 18%, explicația primarului Ezekiel Belțic fiind că “fostul primar nu s-a implicat (!!! – n.r.)”.
Cei prezenți au urmărit pe hartă traseul autostrăzii, în unele momente comentariile lui Flutur fiind de-a dreptul habarniste, lucru firesc pentru politrucii care cred că le știu pe toate….
Pe ruta Pașcani-Suceava vor fi două loturi scoase la licitație (Pașcani-Roșcani 33 de kilometri și Roșcani – Suceava 30 de kilometri), studiul privind ocuparea terenurilor fiind realizat 70%, avizele si acordurile 80% și acordul de mediu 70%.
Traseul Suceava-Siret va cuprinde trei loturi (Suceava-Dărmănești 18,6 kilometri, Dărmănești-Bălcăuți 24,4 kilometri și Bălcăuți-Siret 12,6 kilometri), stadiile fiind: investigații geotehnice 95%, studiul privind ocuparea terenurilor 70%, avize si acorduri 95% și acordul de mediu 60%.
DAN PASCARU
Despre calvarul calvarelor, traseul Suceava – Gura Humorului – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei, când aflăm ceva, ca, gargara mult promisei “autistrazi ocolitiare,” nimic … se asteapta noua campanie electorală cand se va rrieta micile na minciunilor ?