După ce viceprimarul liberal al municipiului Suceava, Lucian Harșovschi, i-a cerut demisia pentru slaba mobilizare la remedierea avariei la rețeaua de canalizare de pe bulevardul 1 Mai (în intersecția de lângă Primărie), directorul ACET Ștefan Groza i-a dat replica.
În esență, Groza spune că el și subordonații săi au acționat cu profesionalism.
„În seara zilei de vineri 12 aprilie, la ora 21:45, dispeceratul ACET a fost sesizat cu privire la apariția unei denivelări a carosabilului în intersecția bulevardului 1 Mai cu strada Universității din municipiul Suceava.
O echipă de intervenție s-a deplasat la fața locului și a montat marcajele necesare ocolirii traficului din zona afectată, pentru evitarea unor evenimente rutiere.
Suspectând apariția unei spărturi de conductă de apă, s-a procedat la verificarea rețelei de distribuție a apei din zonă.
Intersecția fiind o zonă de trafic intens, nu s-a reușit identificarea niciunei spărturi, urmând ca detecția respectivă să fie continuată sâmbătă noaptea (13 aprilie – n.r.), după rarefierea traficului stradal.
Luând în calcul și o potențială avarie de canalizare, sâmbătă la prânz a fost trimisă o echipă care a verificat colectoarele de canalizare ce traversează intersecția, aceasta constatând înfundarea completă a unui canal colector menajer din beton, având diametrul de 300 mm.
A fost trimisă la fața locului o autospecială de spălare cu jet de apă de înaltă presiune, care a lucrat la desfundarea/vidanjarea acestuia până la ora 18:00.
Nereușind să desfunde colectorul menționat, s-a dispus retragerea acesteia și pregătirea ei pentru continuarea lucrărilor începând cu noaptea de sâmbătă spre duminică (13 spre 14 aprilie – n.r.), după rarefierea traficului, totodată făcându-se și convocarea personalului necesar pentru intervenție.
Sâmbătă seara, în jurul orei 19:00, am fost sesizați că s-a ridicat asfaltul pe Bulevardului 1 Mai, mai sus de zona afectată cu o seară înainte și au apărut pe carosabil exfiltrații de apă de canalizare.
În acel moment, concluzionând că este vorba despre o potențială surpare a colectorului de canalizare, s-a procedat la convocarea mai devreme a personalului de la secțiile de canalizare și mentenanță, pentru începerea remedierii avariei.
La ora 21:30 echipele de lucru și utilajele necesare au ajuns la locul afectat, s-a constatat că deformările carosabilului erau în zona canalului colector menajer din beton, având diametrul de 300 mm, care colectează și transportă apele uzate din zona Spitalului Județean și care este la o adâncime de peste 5 metri.
Acesta era înfundat complet, apele uzate acumulate infiltrându-se în solul din jurul canalizării și generând atât înmuierea și lăsarea carosabilului, cât și umflarea acestuia în zona unde au ajuns la suprafața terenului.
S-a încercat iarăși desfundarea canalului cu ajutorul autospecialei de spălare cu jet de apă de înaltă presiune, la peste 100 de atmosfere, dar nu s-a reușit acest lucru din cauza unor materiale solide care obturau complet secțiunea canalului.
Ca urmare, s-a efectuat desfundarea manuală a secțiunii, cu un levier metalic, timp de peste două ore, deșeurile de beton și asfalt, provenite din acțiuni de reabilitări rutiere, care obturau canalizarea fiind extrase și scoase din canalizare.
În jurul orei 01:00 echipele au început săparea zonei afectate pentru identificarea și repararea fizică a avariei.
La ora 05:00 a fost identificată fizic zona de canalizare surpată, lucrările de remediere continuând fără oprire până la repunerea completă a sistemului de canalizare în stare de funcționare.
S-a lucrat neîncetat până la ora 21:40, când s-a finalizat lucrarea de reparație.
Au fost găsite două rupturi pe o distanță de 6 metri, pe care s-a procedat la înlocuirea tronsonului în cauză.
Afirmațiile prin care suntem acuzați că niciun reprezentant din conducerea ACET nu a fost prezent la locul intervenției sunt neadevărate.
În ziua de sâmbătă 13 aprilie și noaptea de 13/14 aprilie lucrările au fost coordonate de către ing. Sergiu Horobeț, director de exploatare, iar în ziua de duminică 14 aprilie de către ing. Mircea Ovadiuc, director tehnic al ACET.
Lucrările de readucere a suprafețelor circulabile se fac de către Primăria Suceava prin societățile cu care are contract de întreținere și reparație străzi, ACET suportând contravaloarea acestora.
În concluzie, ACET Suceava a acționat cu profesionalism și cu limitarea efectelor de natură să afecteze suprafața carosabilă reabilitată recent, aflată în garanție.
Nu este important să te apuci de săpat cât mai repede cu putință, important este să știi unde, de ce și cum să sapi pentru o intervenție cât mai eficientă și cu limitarea consecințelor ce decurg în urma unor asemenea intervenții, asigurând totodată securitatea și sănătatea oamenilor”, se menționează în comunicatul ACET Suceava.
Da este clar pentru toata lumea, GROZA trebuie sa plece acasa, el este deja la pensie ! este si asta obosit si plictisit de cati bani ia ! ACET sau cum se va numi aceasta unitate va functiona sigur si fara fanfaronul GROZA, care zace politic pe scaunul de director de ani de zile ! Si scaunul pe care sta s-a plictisit de infatuatul asta !!!