Președintele liberal al Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, aflat în plină campanie electorală pentru un nou mandat, s-a “împăunat”, din nou, cu o realizare la care nu are niciun merit.
El a prezentat, într-un comunicat, tot felul de date tehnice ale investiției realizate de
Grampet Group la Dornești, și anume cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa, în urma unei investiţii de 10 milioane de euro.
Operatorul economic va deschide, pe 31 mai, acest terminal de transbordare a cerealelor din Ucraina, cu o capacitate de 240.000 de tone pe lună.
Grampet Group a informat că “noul complex dedicat transbordării produselor agricole marchează un nou capitol în eforturile Grupului Grampet de a moderniza şi eficientiza infrastructura feroviară din regiune şi de a sprijini reconstrucţia Ucrainei.
După declanşarea războiului, operatorii feroviari din cadrul Grampet Group au contribuit substanţial la fluidizarea traficului şi reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri în relaţia cu Ucraina.
Noul complex de la Dorneşti va permite transportul a 240.000 de tone de cereale şi produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanţa.
Terminalul de la Dorneşti, primul operat de Grup Feroviar Român şi al cincilea de Grampet Group, este proiectat să funcţioneze permanent.
Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o staţie de încărcare a vagoanelor (128 metri lungime) şi una de descărcare (120 metri lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a opt vagoane.
Dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime şi fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fără pierderi de calitate şi la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.
Toate procesele tehnologice sunt automatizate şi coordonate de echipe dedicate de specialişti.
În plus, fiecare linie/bandă transportoare poate lucra pe un traseu separat sau simultan în perechi, ceea ce asigură un flux de transport continuu şi rapid pentru cerealele şi produsele agricole provenite din Ucraina şi destinate exportului prin portul Constanţa”.