Continuă replicile la “haiduciile” heirupiste ale lui Piedone în județul Suceava.
Ca urmare a controlului operativ desfășurat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor din dispozitia președintelui Cristian Popescu- Piedone, pentru a verifica respectarea legislației in vigoare de către operatorii economici, Patronatele IMM din județul Suceava transmit următoarele puncte de vedere: “Toate persoanele care efectueaza aceste controale au calitatea de functionari publici, trebuie să-și respecte atribuțiile de serviciu si legislația cu privire la efectuarea unui control.
Abuzul în serviciu reprezintă o infracțiune comisă de către un funcționar public în exercitarea atribuțiilor sale de serviciu.
Această infracțiune survine atunci când funcționarul public îndeplinește un
anumit act sau îl indeplinește în mod defectuos, cauzând o pagubă sau o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice/juridice.
Acțiunea de control nu trebuie să fie prilej de publicitate mascată, de notorietate, de exces de zel.
În cadrul unei acțiuni de control, funcționarul public trebuie să respecte relațiile interumane, trebuie să comunice printr-un limbaj profesionist și pe un ton al vocii ponderat, nu trebuie să folosească cuvinte jignitoare sau să aibă o atitudine de intimidare asupra persoanei controlate.
Să nu uităm că toți acești funcționari publici sunt plătiți din banii operatorilor economici.
Legislația prevede aplicarea măsurilor de prevenire, consiliere, îndrumare, iar oprirea unei activități economice sau suspendarea activității se poate dispune doar in situațiile prevăzute de legislație, fără a se face abuz de putere.
Toți funcționarii publici din cadrul ANPC trebuie să înțeleagă că operatorii economici își doresc să funcționeze respectând legislația, dar nu vor tolera abuzurile, interesele mascate de publicitate din spatele acestor controale și generalizarea cazurilor particulare la un intreg sector de activitate.
În cadrul unui control trebuie respectate normele privind datele cu caracter personal, confidențialitatea și dreptul la opinie, respectiv la contestarea măsurilor aplicate.
Nu este permisă denigrarea publică a unui operator economic și nici publicitatea negativă a acestuia în cadrul unui control, deoarece în cazul constatării unei erori în aplicarea sancțiunii, prejudiciile de imagine și financiare ale companiei nu vor putea fi acoperite.
Orice funcționar public, în cadrul unui control, trebuie să nu facă constatări superficiale, să manifeste imparțialitate și discernământ în activitatea desfășurată, să informeze reprezentantul operatorului economic de faptul că întreaga acțiune poate fi filmată și fotografiată, cu mențiunea că vor fi respectate exigențele GDPR, iar în cazul difuzării, persoanele prezente vor avea imaginea blurată și vocea distorsionată pentru a nu putea fi identificate, să utilizeze în raporturile cu operatorii economici numai telefonul de serviciu, în cadrul acțiunilor de control, unde sunt identificate situații ce nu intră în sfera de competență a autorității, să informeze autoritatea competentă, să aibă o abordare unitară față de operatorii economici prin aplicarea de sancțiuni ce vor fi proporționale cu abaterile constatate, să nu divulge informații și să nu scoată din incinta instituției niciun document sau suport informatic care conține date cu caracter personal sau confidential.
Operatorii economici nu vor tolera abuzurile, în cazul în care acestea vor exista, nu vor tolera denigrările, reclama negativă și orice abatere a oricărui funcționar public de la o conduită corectă și de la un control efectuat în condiții de legalitate”.
DAN PASCARU