România Feroviară a anunțat, ieri dimineață, că un automotor produs la Electroputere VF Pașcani se află în teste în județul Suceava, la Pojorâta, pe secția de cale ferată 502, la o altitudine de 720 de metri.
Inginerul Mihai Tudosă de la Electroputere VFU Pașcani, este cel care a dezvăluit informația:
”Atenție, se testează trenul automotor DMU-01, la Pojorâta (altitudine 720 m), în conformitate cu noile reglementări și tendințe europene unde se pune accent deosebit pe decarbonizare (după englezescul <decarbonisation>), unde un tren cu peste 200 de locuri poate înlocui 10 microbuze sau 5-6 autocare.
O companie din Pașcani, Electroputere VFU Pașcani și susținută de un holding important din Sud-Est-ul Europei, Grampet Group, vine cu o soluție pentru protejarea mediului, confortul călătorilor, eliberarea șoselelor, reducerea consumului de combustibil și multe alte avantaje pe care le-a reliefat și Petrache Poenaru, și A.D. Xenopol, și Geo Bogza și zeci de alți militanți pentru transportul pe calea ferată în lucrările publicate de-a lungul a două secole.
Nu există om din Electroputere VFU Pașcani, în trecut Remar Pașcani, care să nu fi pus umărul la treabă pentru realizarea automotorului DMU, amprenta și dăruirea fiecăruia regăsindu-se în imaginea acestuia când străbate munții, dealurile sau câmpiile României.
Ar fi păcat ca experiența dobândită să se rezume la fabricarea unei singure unități, având în vedere resursa umană și dotările care se regăsesc la Pașcani. Sper ca primii 150 de ani de tradiție care au trecut peste umerii celor care au lucrat, lucrează sau vor lucra la Pașcani în acest domeniu, materialul rulant, apreciat din toate punctele de vedere în întreaga lume – ecologie, economie, rapiditate, siguranță, confort – să sădească pasiunea și perseverența pentru fabricarea perechilor automotorului DMU-01!”.
Automotorul produs de Electroputere VFU Pașcani este destinat transportului pe distanțe medii cu viteză maximă de 120 km/h și este alcătuit din trei vagoane (vagon motor + vagon remorcă+ vagon motor). Pot călători în total 164 de pasageri (142 la clasa a 2-a și 22 la clasa 1), iar trenul are 60 de metri lungime.
DANIEL BOGHIȚĂ