O campanie de marketing digital este o modalitate eficientă pentru a atinge într-un mod targetat un număr cât mai mare de clienți potențiali din mediul online, astfel încât aceștia să aleagă să achiziționeze un brand sau un anumit produs.
Să îți dai seama prin ce modalități să ajungi la clienți, cum să le atragi atenția și mai ales cum să îi convingi să și cumpere este o muncă elaborată ce necesită un plan bine pus la punct și o strategie adecvată. De aceea este indicat să îți lași strategia de comunicare în online în mâinile unei agenții de marketing digital care știe exact și ce face dar și cum să facă.
Instrumentele și soluțiile tehnice folosite în mediul online sunt atât de multe, încât doar niște specialiști ca cei de la Oblyo Digital Agency pot să aleagă mixul cel mai bun pentru a-ți îndeplini nevoile de comunicare. Obiectivul este bineînțeles acela de a atrage cât mai mulți cumpărători și de a maximiza veniturile companiei pe termen lung. Poți să crești vânzările pentru un anumit produs cu o campanie punctuală pentru el (promoții, cadouri, reduceri de preț), însă crearea unei imagini cu autoritate în mediul online va avea, atât pentru brand cât și pentru companie, efecte pozitive pe termen lung.
Având în vedere că sunt multe agenții specializate în piață, înainte de a le angaja, ar trebui să te asiguri și că rezultatele pe care le promit sunt viabile și nu îți vând doar o poveste frumoasă. Deși te încurajăm să ai încredere în cei care sunt specialiști în domeniu, pentru a-i putea evalua înainte de angajare, nu strică să știi și tu câteva nouțiuni generale despre ce înseamnă o strategie de marketing digital, cum se aplică și ce rezultate poate să aibă pentru afacerea ta.
Ce înseamnă strategia de marketing digital?
Strategia campaniei de marketing digital este planul general pentru campania de comunicare în online. Ia în considerare publicul țintă și include abordarea, acțiunile ce vor fi întreprinse și obiectivele campaniei. Această strategie trebuie să fie realistă, realizabilă și practică, să se încadreze în buget și în resursele umane și tehnice disponibile și să țină cont de obiectivele pe termen lung ale companiei.
Cine are nevoie de o strategie de marketing digital?
Răspunsul este unul singur: toate companiile, dacă vor să rămână competitve, indiferent de domeniul în care activează. Tot mai mulți consumatori români își fac cumpărăturile online și dacă ai un produs ce poate fi comandat astfel, cu siguranță trebuie să dezvolți campanii de comunicare care să le atragă atenția pentru a cumpăra brandul tău. Chiar dacă ai un produs care nu permite să fie comercializat și în online, consumatorii tot vor căuta informații despre el. Deci este la fel de important să ai măcar un site de prezentare sau o pagină de Facebook prin care să te prezinți și să câștigi încrederea potențialilor clienți.
Care sunt pașii unei strategii de marketing digital?
- Stabilește obiectivul campaniei
Strategiile de succes încep cu stabilirea unui obiectiv clar și măsurabil. Deși în marketingul online obiectivele pot fi nenumărate, cele mai frecvente pentru companii sunt: brand awareness, conversii, atragerea de clienți potențiali sau creșterea numărului de urmăritori pe paginile de social media. Pentru o singură campanie, ar trebui însă să te limitezi la unul, maxim două pentru a putea focusa resursele investite și pentru a obține rezultate bune.
- Alege parametrii cu care să măsori eficiența campaniei
Odată obiectivul stabilit, pasul următor este să selectezi indicatorii de performanță necesari (KPIs) pentru a evalua eficiența campaniei. Acești indicatori care sunt măsurabili pot fi: traficul venit pe site-ul tău dintr-o anumită sursă, costul pentru un lead, numărul de vizitatori care revin pe site-ul tău, rata de click sau rata de conversie.
- Setează bugetul și perioada campaniei
În funcție de ce buget ai la dispoziție poți selecta și instrumentele de marketing digital pe care le poți folosi în derularea campaniei ( de exemplu publicitatea online prin bannere vândute la CPM (cost pe mia de afișări) este cu siguranță mai costisitoare decât o campanie targetată pe facebook).
- Fă o analiză a campaniilor desfășurate anterior
Ar putea să te ajute să identifici ce nu a mers bine în precedentele campanii sau ce ar putea fi îmbunătățit. De asemenea, ai putea să descoperi la ce tip de mesaje au reacționat consumatorii tăi și pe ce canale, astfel încât să ai un punct de plecare cât mai bun pentru noua campanie.
- Analizează campaniile competitorilor tăi
Analiza concurenților te ajută să identifici subiecte aflate în trend, canale populare și strategii de marketing eficiente în industria ta. De asemenea, te ajuă să îți compari marca cu concurenții și să vezi unde excelezi, unde ai putea face mai bine și dacă există oportunități de a depăși un concurent.
- Definește publicul țintă
Publicul țintă sau audiența căreia îi va fi livrată campania este format din grupul de persoane care sunt cel mai probabil interesate de serviciile sau produsele companiei tale. Analiza publicului vizat permite să îi identifici caracteristicile, nevoile și preferințele și astfel poți crea campanii de comunicare eficiente.
- Stabilește mesajul campaniei
Materialele publicitare din campanie ar trebui să conțină mesaje strategice care au un scop definit și care sunt concepute pentru a atrage publicul țintă și a-l determina să acționeze. Coerența mesajului este esențială: poate fi necesar ca execuția grafică să fie adaptată pentru a se potrivi fiecărui canal, dar tonul și scopul mesajului trebuie să rămână aceleași.
- Alege canalul de comunicare și rețelele potrivite
Odată ce ți-ai definit publicul țintă și ai decis un mesaj, vei putea alege mediul potrivit pentru a livra campania. Ia în considerare la ce răspund cel mai bine clienții tăi: e-mailuri, bannere online, videoclipuri, imagini sau conținut de social media. De asemenea, vezi și rețeaua unde petrec cel mai mult: de exemplu, pe Facebook in detrimentrul Instagram sau invers.
- Măsoară rezultatele
Desfășurarea unei campanii , oricât de reușită, este inutilă, dacă nu faci o analiză post-campanie care permite evaluarea a ceea ce a funcționat bine sau ce mai poate fi îmbunătățit. Acest lucru este important pentru determinarea rentabilității investiției campaniei și ajută la planificarea viitoarelor activități de marketing digital. Verifică dacă ai îndeplinit parametrii de măsurare pe care i-ai stabilit încă de la pasul 2 pentru a vedea dacă execuția campaniei a îndeplinit obiectivele campaniei în timpul prevăzut.
Pentru a realiza o strategie de comunicare eficientă pentru brandul tău care să îți aducă creșteri semnificative, nu este suficient doar să urmezi pașii de mai sus. Este necesar să faci și o analiză cât mai detaliată a pieței, a concurenților și a modurilor de comunicare și să strângi cât mai multe date despre profilul clienților tăi: ce interese au, cât sunt dispuși să cumpere și în ce condiții sau care sunt mesajele la care reacționează cel mai bine. Dar cel mai eficient este să apelezi la serviciile unei agenții de marketing digital care cu siguranța va ști cum să creeaze imaginea dorită în mediul online.