Varianta de ocolire a municipiului Fălticeni, despre care au vorbit atât de frumos și fără rezultate politicienii PSD și PNL în campaniile electorale, va avea un nou episod în ședința Consiliului Local de astăzi, când va fi votat acordul de parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Istoria șoselei ocolitoare a început în anul 2006, cu studiul de fezabilitate realizat de asocierea Consitrans SRL-Roughton Group LTD, după care, în 2010, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici.
Studiul de fezabilitate prevedea o lungime a traseului de 8,3 kilometri,o lățime a platformei de 10 metri (o bandă pe sens), patru pasaje rutiere, un viaduct și o intersecție la nivel.
Peste 60% din terenul aferent investiției aparține domeniului public și privat al municipiului Fălticeni, în rest fiind puși în posesie foștii proprietari.
În 2010, Consiliul Local Fălticeni a restricționat construcțiile noi în zona de protecție, nemaifiind emise autorizații de construire solicitanților, eventualele exproprieri fiind făcute numai pentru terenuri agricole.
Un studiu realizat în 2015 arăta că pe strada Sucevei din Fălticeni tranzitau, în medie, 12.000 de autovehicule pe zi, iar un alt studiu realizat în același an de CNAIR, evidenția că pe tronsoanele Drăgușeni-Vadu Moldovei-Fălticeni și Fălticeni-Suceava valorile medii de trafic erau cuprinse între 8.000 și 16.000 autovehicule zilnic.
În anul elaborării documentației, 2010, valoarea estimată a investiției era de 201.850.000 lei, iar durata de realizare 18 luni.
În anexa la ordinul Ministerului Transporturilor, din 2019, valoarea totală se schimbase la 238.697.000 lei (1 euro=4,7 lei), adică 50,7 milioane euro, durata de execuție păstrându-se.
Pe 3 februarie 2020, ministrul PNL al Transporturilor Lucian Bode îi răspundea șefului PNL al Consiliului Județean Suceava Gheorghe Flutur la întrebările referitoare la proiectele șoselelor de centură pentru cinci orașe din județ.
În ceea ce privește Fălticeniul, Bode preciza că “se analizează oportunitatea predării studiului de fezabilitate din cadrul CNAIR către autoritățile locale în vederea implementării acestui obiectiv prin fonduri nerambursabile”.
Ceea ce înseamnă că șoseaua de ocolire a Fălticeniului va rămâne încă mult timp prilej de promisiuni pentru politicienii PNL și PSD.
-https://www.ziaruldepenet.ro/2020/08/23/flutur-a-anuntat-la-falticeni-ca-vrea-sa-infiinteze-o-unitate-de-implementare-a-soselelor-de-centura-vrem-preluarea-soselelor-de-centura-din-judet-pentru-a-fi-facute-in-parteneriat-pe-bani/
Deschide spitalul nou, incompetentule! In afara de dat lucrari la firmele tale din partid ce mai stii sa faci? Cati bani a incasat Liviu de la Primaria Falticeni de cand esti tu primar? Spatii date in chirie pe sume derizorii la interlopii Blana si Iordache si lui Liviu la Casa de Cultura! DNA nu vede cate magarii se fac la Falticeni? Ajutorul de minimis nu poate fi verificat? Primaria a dat unei firme falimentare ajutor? Cum se poate asta? DNA!!!!!!!!!!!!!