Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos la licitaţie lucrările de execuţie a autostrăzii Ploieşti – Buzău, cu trei loturi.
Valoarea contractului pentru execuţia autostrăzii, cu lotul 1 Dumbrava – Mizil, lotul 2 Mizil – Pietroasele şi lotul 3 Pietroasele – Buzău este estimată între 4,290 miliarde de lei şi 5,062 miliarde lei, fără TVA.
Tipul procedurii este licitaţia deschisă, achiziţia nu implică încheierea unui acord-cadru, iar termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 4 august 2021.
Duratele contractelor pentru fiecare lot în parte este de 80 luni.
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă (USR PLUS) a declarat că “A7 este coloana vertebrală a Moldovei, cei 320 km de la Paşcani până la autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focşani şi Buzău.
A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR.
Ne propunem ca până la sfârşitul verii să scoatem la licitaţie sectorul Buzău-Focşani, iar până la sfârşitul anului Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani”.
Așadar, ministrul USR PLUS nu a spus niciun cuvânt despre finanțarea prin PNRR a porțiunii Pașcani – Suceava – Siret, așa cum au trâmbițat până acum liderii liberali Gheorghe Flutur, Ioan Balan și subalternii.
De fapt, în documentațiile CNAIR, acest tronson nu este încadrat la categoria autostradă, ci drum expres.
DAN PASCARU