⇒utilajele nu lucrează, investigațiile arheologice sunt lente, iar acordurile de mediu lipsesc
Proiectul Autostrăzii A7 Ploiești-Siret se mișcă greoi, după cum a constat și secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, care a efectuat “o vizită neanunțată” pe traseul viitorului drum de mare viteză Pașcani – Suceava – Siret.
El spune că a vrut să vadă cum se execută forajele aferente studiului geotehnic pentru proiectare.
Iată și viziunea guvernantului despre tronsonul Pașcani – Suceava: “Execuție foraje geotehnice: 90% realizate pe traseul principal (9.409 ml. din 10.465 ml.), trei utilaje de foraj alocate, care momentan nu lucrau din cauza unor restanțe financiare dintre proiectant și prestator. Investigații arheologice: 44% descărcare pe traseul principal, respectiv 270 de sondaje. Acord de mediu: în cursul săptămânii 29 august – 2 septembrie va fi depus Memoriul de mediu în vederea parcurgerii procedurilor pentru obținerea Acordului de mediu”.
În ceea ce privește tronsonul Suceava – Siret, secretarul de stat prezintă un stadiul la fel de limitat: “Execuție foraje geotehnice: 20% realizate (1.600 ml. din 8.164 ml.), se forează cu două utilaje. Investigații arheologice: 49% descărcare pe traseul principal, respectiv 120 de sondaje efectuate. Acord de mediu: au fost transmise prestatorului obiectivele specifice pentru ultimele două arii protejate, urmând a fi elaborat Memoriul”.
Autostrada A7 între Ploiești și Pașcani (320 de kilometri) este finanțată prin Programul Național de Redresare și Reziliență, iar drumul de mare viteză Pașcani – Siret (120 de kilometri) prin Programul Operațional Transport.
DAN PASCARU
FOTO: Facebook Irinel Ionel Scriosteanu
De ce scrieți ca e drum de mare viteza daca acest drum este catalogat ca autostrada pana la Siret