În urmă cu doi ani, un fost angajat al unei firme de transport a reclamat oamenilor legii faptul că patronul său a rezolvat ca autocamioanele sale să nu se mai întoarcă în țară pentru a face inspecția tehnică periodică(ITP) conform legii și să curseze în continuare, dar să obțină totuși documentele de certificarea a inspecției.
Inspecțiile tehnice periodice s-ar fi făcut în cursul anilor 2019 – 2020 la vehicule pentru care nu se asigura prezența fizică a acestora în linia de inspecție tehnică, prin metode ilegale.
Polițiștii au deschis un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunilor de fals intelectual, fals informatic și complicitate la infracțiuni de fals.
“33 de autoutilitare aparținând unor societăți comerciale având ca obiect de activitate transportul de mărfuri și persoane, un inspector tehnic în vârstă de 40 de ani din municipiul Suceava care își desfășoară activitatea din cadrul unei stații I.T.P. a atestat ca fiind efectuate inspecțiile tehnice periodice fără prezența fizică a autovehiculelor în linia de inspecție, fiind utilizate vehicule ce aveau caracteristici relativ similare (marcă, culoare, etc.) pe care erau montate plăcuțe de înmatriculare conforme vehiculelor care trebuiau supuse inspecției”, spun polițiștii.
Vehiculele aparțineau firmei de transport Euroluc Trans SRL Stroiești, inspecția se făcea la Service Motoare Nord SRL Salcea cu ajutorul unui inspector tehnic de ITP.
„Sunt nereguli grave la Euroluc Trans. Am avut contract pe cartea de muncă de 8 ore cu ei, dar în fiecare zi am lucrat cel puțin 13 ore, fără să se plătească suplimentarele. La întoarcerea în țară, m-au plătit cu 250 de euro mai puțin și au început să îmi spună că restul banilor o să-i primesc altă dată și așa mai departe. Am văzut cum se fac ITP-urile, camioanele sunt ani de zile pe ruta Olanda-Belgia, nu intră deloc în țară, dar se eliberează ITP de la același service din Suceava. Documentul ITP pentru camionul meu e făcut pe 3 iunie în Suceava, dar pe tahograf și documentele mașinii se vede clar că eram în Olanda la data și ora respective. Ei nu înțeleg gravitatea situației”, a explicat ieșeanul Ionuț Tiron potrivit bzi.ro.
Suspecți în acest caz sunt Sergiu Lucan, patronul Euroluc Trans, și un angajat al său – Florin Constantin Matei-, Mihai Maxim, proprietarul service-ului Service Motoare Nord și inspectorul ITP Bogdan Flutur, care își vor petrece noaptea după gratii, urmând ca în cursul zilei de mâine procurorul de caz să măsurile care se impun.
SORIN NICA