Deputatul PNL de Suceava, Ioan Balan, a susținut o declarație politică în care atrage atenția că ”România trebuie să investească puternic în infrastructura feroviară”.
Deși partidul său a fost mult timp la guvernare în ultimii aproape 33 de ani, Balan este conștient că transportul pe calea ferată reprezintă, în toate statele dezvoltate, “cel mai important mijloc de comunicații, atât pentru călători, cât și pentru mărfuri”.
Chiar și așa, el recunoaște că “acest element de infrastructură a fost neglijat în perioada care s-a scurs de la căderea comunismului, căile de rulare sunt învechite, viteza medie de deplasare este mai mică decât în perioada comunistă, locomotivele sunt uzate și se defectează frecvent, trenurile noi se lasă așteptate, iar gările arată precum imobile abandonate, fără proprietar.
Liniile secundare au dispărut, trenurile pentru naveta lucrătorilor s-au sistat, iar magistralele principale au fost neglijate total, fiind la originea întârzierilor de sute de minute pe care le înregistrează majoritatea trenurilor”.
După toată această enumerare negativă în care Balan nu își găsește nicio vină, el devine super-optimist, promițând noi și noi realizări în muncă : “La finalul acestei săptămâni vom vota cel mai curajos buget alocat investițiilor din ultimii 32 de ani.
Văzând că Ministerul Transporturilor deja a alocat finanțări către reabilitarea mai multor magistrale de cale ferată din sudul și vestul țării, fac apel la actualul ministru (Sorin Grindeanu – PSD) să ia în considerare ca, în anul 2023, să acorde o atenție deosebită și reabilitării infrastructurii feroviare din Moldova”.