Senatorul traseist PSD Gheorghiță Mîndruță (fost la USR) a adresat o interpelare ministrului Educației, Ligia Deca (PNL), cu ocazia desfășurării simulării evaluării naționale, interpelare ce vizează problemele întâmpinate de elevii diagnosticați cu discalculie (afectarea dezvoltării si dobândirii deprinderilor școlare – n.r.).
Mai exact, parlamentarul a vrut să afle de ce acești elevi au aceleași subiecte ca ceilalți elevi, la matematică: “Este inacceptabil ca un elev care, pe parcursul ciclului gimnazial a fost evaluat diferențiat, prin prisma discalculiei, să fie evaluat la examenul final după alte criterii decât cele prevăzute deja în planul de învățare personalizat.
Acest lucru încalcă egalitatea de șanse și contrazice tot ceea ce presupune învățământul incluziv”.
Ministerul Educației a răspuns făcând trimitere la acte normative cu caracter general deja cunoscute, la metodologia pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învățare, însă “nu oferă nicio soluție clară pentru problema absolvenților de gimnaziu cu discalculie.
Ministerul Educației răspunde evaziv acestor întrebări pentru că nu face nimic concret pentru a corecta tratamentul inechitabil pe care îl primesc acești copii”.