Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis, azi, la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, pentru validare, documentaţia de atribuire a contractului necesar proiectării şi execuţiei lotului 2 (28,97 kilometri) al autostrăzii Paşcani-Suceava.
Contractul are o durată maximă de 30 de luni (6 luni proiectare şi 24 de luni execuţie) şi prevede inclusiv construcţia unui pod şi a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, a unui drum de legătură (5,2 kilometri) cu Aeroportul Suceava şi a trei noduri rutiere.
Este vorba despre podul peste râul Siret şi DJ 208C (845 metri), un pasaj peste CF 511 (625 metri), nodul Roşcani, care va asigura conexiunea cu lotul 1 (33 kilometri), pentru care documentaţia a fost transmisă spre validare la ANAP la sfârşitul săptămânii trecute, nodul rutier Dumbrăveni, la intersecţia cu DJ 208B (Vereşti – Dumbrăveni) şi nodul rutier din proximitatea Aeroportului Suceava, care va asigura legătura cu aeroportul şi cu DN 29.
Tot în cadrul contractului trebuie să fie construite două parcări de scurtă durată şi două spaţii de servicii, în care vor fi montate 8 staţii de încărcare pentru autoturismele electrice.
Contractul, finanţat prin fonduri europene, va fi lansat în licitaţie după validarea documentaţiei de atribuire, moment în care se va stabili şi data limită pentru depunerea ofertelor.
În schimb, despre tronsonul Suceava-Siret, cel mai întârziat din întregul proiect, niciun cuvânt…
DAN PASCARU