În urmă cu două zile, la Centrul Eparhial al Arhiepiscopiei Sucevei și Rădăuților a avut loc ședința de instruire a membrilor comisiilor de inventariere desemnate pentru inventarierea parohiilor.
Arhiepiscopia a informat, printr-un comunicat, că “președintele Comisiei Centrale a predat procedura oficială de inventariere și anexele aferente, în format electronic, președinților comisiilor de coordonare și de inventariere.
Aceștia, împreună cu ceilalți membri, au fost instruiți cu privire procedura de desfășurare a procesului de inventariere a patrimoniului parohiilor pentru anul 2025.
La finalul instruirii, membrii comisiilor au declarat că au înțeles și și-au însușit procedura de inventariere, angajându-se să o aplice cu rigurozitate și responsabilitate”.
La ședință au participat preoți din eparhie, comisia de instruire fiind formată din preoții Viorel Ilișoi – consilier cconomic și Bogdan Pricop – director al Departamentului Bunuri și Inventariere și Maria Boca – contabil șef.
În Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților, începând cu anul 2021, s-au realizat documentațiile complete de inventariere, incluzând liste de inventariere, registre inventar și fotografii ale tuturor bunurilor pentru 354 de unități de cult, reprezentând aproximativ 65% din totalul celor 548 de unități aflate în administrare.
“Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților își reafirmă angajamentul pentru o gestionare transparentă și eficientă a patrimoniului eparhial, în spiritul bunei rânduieli și al responsabilității creștine”, menționează comunicatul.
În spiritul acestei “gestionări transparente”, poate că nu ar fi lipsit de interes dacă arhiepiscopul Calinic ar da binecuvântare pentru prezentarea unui raport, chiar și succint, al bunurilor deținute, mai ales că o parte dintre acestea provin din bani publici și de la credincioși.
TEODOR PUȘCAȘU