“În acest mandat finalizăm varianta ocolitoare a orașului Gura Humorului, ceea ce nu au reușit să facă alții în 12 ani, rezolvăm una dintre problemele urgente ale județului Suceava” – aceasta este promisiunea făcută, azi, de Gheorghe Șoldan (PSD), președintele-copil al Consiliului Județean Suceava.
El spune că specialiștii în domeniu au identificat “cea mai bună soluție și singura”: o variantă ocolitoare pentru care se folosește o parte din vechiul studiu de fezabilitate, aceleași avize, la regim de drum național, dar de trei ori mai ieftin, cu finanțare asigurată prin Programul de Transport 2021-2027.
Șoldan vinde blana ursului din pădure: “Această variantă poate fi transformată ulterior în autostradă, când vor fi gata toate procedurile și se va da drumul și la finanțarea pentru A14 Autostrada Nordului (aflată doar în faza studiilor de fezabilitate – n.r.), din care face parte varianta ocolitoare de la Gura Humorului”.
În susținerea promisiunii sale, Șoldan spune că are “acordul politic” al premierului Marcel Ciolacu și al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu (ambii PSD) și că finanțarea de aproximativ 200 de milioane de euro, fără TVA va fi asigurată prin Programul de Transport 2021-2027.
Șoseaua de centură Gura Humorului va avea 8,180 kilometri lungime, 13,9 metri lățime, profil de drum național – două benzi de circulație, cu 3,5 metri lățime pe sens, plus acostamente și benzi de încadrare, conexiuni cu DN 17 și DN 2E prin sensuri giratorii la Păltinoasa și Frasin, 1 kilometru bretele de legături cu DN 17 și DN 2E și 4 structuri (poduri/pasaje/viaducte).
Astfel de promisiuni am mai auzit din belșug din partea foștilor șefi ai CJ Suceava, așa încât nu mai credem până nu vedem investiția realizată…