Gheorghe Șoldan (PSD), președintele-copil al Consiliului Județean Suceava, “reîncălzește ciorba” unei investiții promise de două decenii de către politrucii PSD și PNL, dar nici măcar începute: șoseaua de centură a municipiului Fălticeni.
Azi, la Fălticeni, Șoldan s-a făcut că “muncește” : a discutat despre “soluții concrete”, alături de vicepreședintele CJ Stelian Simerea și primarul Cătălin Coman (ambii PSD), alături de reprezentanți ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași și echipa de proiectanți.
La finalul „muncii”, Șoldan a transmis, printr-un comunicat, că “traseul inițial al variantei ocolitoare trecea printr-o zonă a ariilor protejate, ceea ce ar fi însemnat ani de avize și proceduri complicate (cine a stabilit acest traseu ineficient? – n.r.), așa că am venit (cine am venit, Șoldan, Coman, proiectanții? – n.r.) cu o soluție nouă, prin care să evităm zona protejată.
În actualele condiții, estimez (pe ce se bazează? – n.r.) că vom obține toate avizele necesare în aproximativ 30 de zile.
După întâlnirea de la Fălticeni, am avut o a doua ședință la Consiliul Județean Suceava, la care au fost prezenți și reprezentanți ai Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și ai Agenției Naționale a Ariilor Protejate.
Îmi doresc (!! – n.r.) ca această variantă ocolitoare să intre în următoarele luni în Consiliul Tehnico-Economic de la Ministerul Transporturilor, pentru a putea demara procedurile în vederea obținerea finanțării și scoaterea lucrărilor de construcție la licitație.
Lungimea totală a traseului final al variantei ocolitoare de la Fălticeni este de 8,29 km (fără a fi precizat exact traseul – n.r.).
Varianta ocolitoare se află în cea mai mare parte a traseului, peste 90%, pe teritoriul administrativ al UAT Fălticeni, diferența fiind amplasată pe teritoriile administrative ale următoarelor UAT-uri: Fântâna Mare, Baia și Rădășeni.
Prima variantă ocolitoare pentru Fălticeni a fost aprobată în 2010, dar lipsa finanțării a blocat proiectul (PSD se face vinovat de lipsa finanțării? – n.r.).
Valoarea inițială era de 201 milioane de lei, iar după actualizare, în 2019, a ajuns la 238 de milioane de lei.
Proiectul prevede o viteză de circulație de 80 km/h, trei intersecții giratorii, un nod rutier, patru pasaje rutiere pentru a fluidiza traficul și două parcări”.
Încă un exemplu de bla-bla-bla politruc marca Șoldan…
bla, b l a. blabla. bla. b l a.
i. psd