În perioada 10 – 15 decembrie s-a desfăşurat la Suceava întâlnirea de proiect în cadrul Programului LifeLong Learning, Grundtvig Partnership, “Conflict mediation to optimize communication in educational, social and cultural environment”.
Inspectoratul Şcolar, Asociaţia de părinţi “Generaţii pentru generaţii” de la Colegiul “Vasile Lovinescu” Fălticeni, Lawton School S.L.- Gijon – Spania, SOU Dimitar Talev – Dobrich – Bulgaria, Associazione Genitorialità – Padova – Italia, School Centre Celje – Slovenia şi Gonen Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi – Turcia sunt parteneri în proiectul de educaţie a adulţilor ce are scopul de a dezvolta competenţe de mediere prin schimburi de bune practici în vederea aplicării de tehnici şi metode necesare rezolvării conflictelor din mediul educaţional şi comunitar.
Proiectul se adresează adulţilor în formare : profesori, părinţi, formatori, consilieri psihopedagogi, consilieri educativi, astfel încât aceştia să dobândească competenţe în rezolvarea și medierea situaţiilor conflictuale, prezente în mediul educaţional, social şi cultural din ţările participante în proiect.
Agenda de lucru a întâlnirii de la ISJ a cuprins : ”Sistemul românesc de învăţământ. Inspectoratul Şcolar al Judeţului Suceava – rol şi funcționalitate” – inspector şcolar general adjunct GABRIELA SCUTARU, ”Parteneriatul educaţional” – inspector şcolar TATIANA VÎNTUR, ”Medierea conflictelor – tipologii şi instrumente” – IONUŢ EPUREANU ( I.P.J. Suceava ), ”Situaţii de risc – prevenire şi consiliere” – ELENA MOTOVELEŢ ( CPECA Suceava ), ”Exemple de bune practice în educaţia părinţilor” – ELENA AILINCĂI ( Organizația ”Salvaţi Copiii” Suceava).
S-au realizat prezentări ale partenerilor în proiect facilitându-se astfel cunoaşterea partenerilor şi buna comunicare între ei şi s-au organizat mese rotunde la care s-a discutat despre particularităţile din România legate de tematica proiectului dar şi despre mediere ca tehnică ce poate fi utilizată pentru rezolvarea conflictelor şi îmbunătăţirea comunicării în mediul educaţional, social şi cultural.
Transferul de bune practici privind managementul conflictului în mediul educaţional şi social a fost facilitat de vizitele de lucru organizate la instituţiile şcolare din Suceava şi la Asociaţia părinţilor „Generaţii pentru generaţii” şi Colegiul „Vasile Lovinescu” din Fălticeni.
“Participanţii au apreciat activităţile culturale oferite de instituţiile organizatoare a întâlnirii de proiect – obiective culturale şi turistice din judeţ, programul de colinde susţinute de corul “Leon Băncilă”, momentele muzicale – chitară clasică, trompetă, vioară susţinute de elevi ai Colegiului de Artă ”C. Porumbescu” Suceava.
Reprezentanţii ţărilor partenere au evidenţiat organizarea şi impactul activităţilor din cadrul work-shopurilor, atingerea obiectivelor mobilităţii, utilitatea activităţilor de învăţare şi a exemplelor de bună practică prezentate de organizatori” a precizat inspectorul şcolar TATIANA VÎNTUR.
Dan PASCARU
Ziarul de pe Net