Conducerea Universității Ștefan cel Mare Suceava a prezentat astăzi amănunte în legătură cu cel mai mare proiect dedicat cercetării din istoria instituției, în valoare de 31.460.699 de lei ( echivalentul a 7.142.043 de euro ) – proiectul Centru integrat de cercetare, dezvoltare și inovare pentru Materiale Avansate, Nanotehnologii și Sisteme Distribuite de fabricație și control, cofinanțat de Fondul European de Dezvoltare Regională.
Rectorul VALENTIN POPA ( foto stânga ) a precizat că viitorul Centru va avea 11 laboratoare de cercetare ( 6 noi și 5 îmbunătățite ) și va beneficia de peste 130 de echipamente ( valoarea maximă a unui echipament: 600.000 uero ).
“Echipamentele vor fi destinate, în special, doctoranzilor, postdoctoranzilor, cadrelor didactice și puțin, foarte puțin pentru masterat.
Proiectul acesta, de 31 de milioane lei, e cel mai mare din istorie, spre comparație anul trecut finanțarea de bază alocată de Ministerul Educației a fost de 23 de milioane, cea mai mare finanțare a fost în 2010 – 27 milioane.
Urmează acum partea de implementare, acum construim caietele de sarcini, e activitatea de risc maxim la proiectele europene.
Analizând riscurile, putem renunța la achiziții dacă termenele și contestațiile nu se mai sfârșesc, vom vedea, dar sperăm să nu se ajungă la așa ceva…” a spus POPA.
Decanul facultății de inginerie electrică, ADRIAN GRAUR ( foto dreapta ) a atras atenția asupra lipsei resursei umane care să deservească aparatura performantă ce va fi achiziționată.
“Vom aduce echipamente foarte costisitoare care presupun însușirea unor manuale de utilizare deloc comodă de către persoane care ar trebui să stea în școală și să asigure utilizarea acestora la maxim, să nu avem echipamente bune doar pentru vitrină.
Or, în condițiile în care universitățile nu își pot recruta oamenii de cercetare, nu pot să-i angajeze, va fi foarte diificil de asigurat ceea ce este necesar.
Doctoranzii nu beneficiază de burse corespunzătoare, vor fi cu locul de muncă într-o parte, vor face și școală, dar vor fi consecințe la calitatea muncii prestate în școală” a accentuat GRAUR.