Poliția municipiului Suceava a fost sesizată ieri de o femeie de 79 de ani despre faptul că a fost victima unei înșelăciuni.
]n timp ce se afla la domiciliu împreună cu soţul ei, victima a fost sunată pe telefonul fix de un bărbat necunoscut care i-a adus la cunoștință că nepotul său a suferit un accident rutier și necesită o intervenţie chirurgicală pentru care trebuie să plătească suma de 5.000 de euro, diferența fiind compensată de Casa de Asigurări de Sănătate.
Ulterior, la domiciliul persoanei vătămate s-a prezentat un bărbat necunoscut care a primit suma de 5.000 de euro și a plecat.
După câteva minute, femeia de 79 de ani a sunat-o pe soţia nepotului său, care i-a comunicat că acesta nu a păţit nimic.
Poliţiştii atrag atenţia cu privire la măsurile preventive pe care cetăţenii trebuie să le ia în cazul în care sunt abordaţi prin această metodă şi să nu dea curs unor astfel de solicitări.
În primul rând trebuie ştiut că, în cazul unui accident, nu există noţiunea de plată a unor despăgubiri, decât în urma unei hotărâri judecătoreşti sau dacă este făcută prin intermediul unor societăţi de asigurări.
Orice accident de circulaţie are două variante de soluţionare.
Prima este autosesizarea poliţiştilor cu privire la un eveniment rutier sau depunerea unei plângeri la unitatea de poliţie care se va ocupa mai departe de cazul respectiv, în condiţiile legii.
În cazul în care există doar pagube materiale, poate opera înţelegerea amiabilă a părţilor, ceea ce presupune repararea daunelor folosind poliţa de asigurare auto obligatorie.
SORIN NICA