Astăzi, la Prefectura Suceava a avut loc şedinţa Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice, cu tema activitatea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
În cadrul instituției își desfășoară activitatea 8 comisari, iar reprezentarea juridică a instituţiei în derularea proceselor cu operatorii economici şi instituţiile bancare se angajează de consilierul juridic al instituţiei.
În acest an au existat 1.444 de reclamaţii, cele mai multe vizând activitatea marilor operatori de telefonie fixă şi mobilă – TELEKOM, VODAFONE, RCS & RDS, dar şi furnizarea serviciilor de alimentare cu energie electrică sau modul de facturare al facturilor consumurilor de gaze naturale, emise de operatorul regional E-ON ENERGIE S.A.
Cele mai multe aspecte de interes public, vizează segmentul alimentar : produse expirate – constatate în magazinele din mediul rural sau segmentul de produse contrafăcute – constatate la vânzarea în pieţele şi oboarele din judeţ, dar şi în bazarul municipiului Suceava : detergenţi, băuturi alcoolice, paste de dinţi, articole de îmbrăcăminte, cu etichetare greşită, jucării care ridică un grad de pericol social prin piesele din care sunt alcătuite sau prin compoziţia unor coloranţi sau fibre artificiale periculoase.
Din cele 42 de structuri judeţene şi municipiul Bucureşti, evaluate anual de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, activitatea CJPC Suceava s-a situat în primele 10 locuri ale clasamentului.
DAN PASCARU