Ministerul Transporturilor a anunțat azi că are prevăzut, pentru acest an, un buget de 13,7 miliarde lei, în creștere cu 60 % raportat la execuția preliminată pe 2016.
Potrivit informațiilor date publicității, printre “principalele proiecte la nivel național” a fost inclusă continuarea programului de construcție a variantei de ocolire a municipiului Suceava.
Pînă acum, după 8 ani de la începerea lucrărilor, această șosea deschisă parțial a costat 80 milioane euro, fiind funcțională doar porțiunea Șcheia – Pătrăuți de 5 kilometri.
SCCF Iași, firmă în insolvență, a lăsat porțiunile Șcheia – Moara și Moara – E 85 realizate în proporție de 80 %.
După mai multe licitații nereușite, directorul de la acea vreme al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) Cătălin Homor spunea, în toamna anului trecut, că lucrările vor fi executate în regie proprie.
Între timp, Homor a fost schimbat, CNADNR s-a divizat în CNIR (Compania Naţională de Investiţii Rutiere) și CNAIR (Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), dar planurile au rămas.
Până când vor fi finalizați și restul de 7 kilometri traficul rutier va continua să fie îngreunat de vehiculele grele.
DAN PASCARU