Viceprimarul municipiului Suceava Lucian Harșovschi a ținut să-i aducă cu “picioarele pe pământ” pe localnicii care tot așteaptă autobuzele electrice, parte a proiectelor cu fonduri europene.
El a detaliat traseul documentelor, spunând că CL a aprobat, pe 13 iulie, strategia integrată de dezvoltare urbană și planul de mobilitate, actele fiind depuse la ADR Nord-Est pe 14 iulie, iar termenul de analiză încadrându-se în 3 săptămâni.
Apoi, ADR Nord-Est va da răspuns până pe 21 august, proiectul va reveni la nivel local și va fi aprobat din nou, după care în luna octombrie va fi depus iar la ADR Nord-Est.
Mai departe, municipalitatea va aștepta confirmarea Guvernului și, în prima parte a anului 2018, proiectul va fi redepus la ADR Nord-Est, licitațiile fiind programate, în cel mai bun caz, în a doua jumătate a anului viitor.
Harșovschi a precizat că “procedurile sunt greoaie, acum nu avem Ghidul Solicitantului, noi suntem pregătiți, numai că trebuie să avem unde să depunem.
Aceste proiecte se vor implementa, numai că depinde de Ministerul Dezvoltării, de Ministerul Fondurilor Europene, dacă mai modifică iarăși regulile, vom vedea…”
El nu a mai amintit de contestațiile la licitație, care vor apărea în mod sigur și pot depăși un an.
În aceste condiții, până în 2019 cel puțin, sucevenii vor călători tot cu vechile autobuze TPL, care se apropie de 1 milion de kilometri la bord și ar fi trebuit de mult casate.
Noroc cu foștii operatori maxi-taxi, care, deși au fost scoși de pe traseele municipale, au apelat la o șmecherie și au transformat aceleași curse în trasee interjudețene, cu stații terminus în prima localitate de lângă municipiul reședință, dar oprind în fiecare stație TPL.
“Consiliul Județean se poate să fi avizat mai multe mașini pe trasee…”, a spus laconic, referitor la acest subiect, Harșovschi.
.
.
.
DAN PASCARU