Șeful Consiliului Județean Suceava Gheorghe Flutur ( PNL ) intenționează să preia imaginea frunzei inițiată de fosta colegă din PDL, Elena Udrea, fost ministru al Dezvoltării Regionale și Turismului.
Flutur ar dori să adapteze frunza la specificul județului, alături de logoul Explorați grădina Carpaților în limbile română și engleză, pe care să le utilizeze CJ în vederea dezvoltării turismului.
Dacă Ministerul PSD al Turismului va permite CJ Suceava să folosească aceste mărci, am putea spune că Flutur a făcut o afacere bună, dat fiind că frunza Elenei Udrea a costat aproximativ 900.000 euro, fiind realizată de asocierea THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres, Spania.
Presa centrală scria că frunza se putea achiziţiona cu 250 euro dintr-un stoc de imagini de pe internet şi că era folosită de mai multe firme din lume.
Frunza Elenei Udrea a fost lansată în 2010 și înregistrată la Oficiul de Stat pentru Invenţi şi Mărci.
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului explica, într-un pliant, alegerea frunzei : “Partea verde a frunzei reflectă geografia României, în special Carpaţii.
Poezia muzicală folclorică bazată pe sintagma «foaie verde» are notorietate maximă incontestabilă între români şi vorbeşte despre însăşi natura sufletului românesc.
Frunza verde vorbeşte despre spiritul amabil şi pur al poporului român.
Partea albastră a logoului reprezintă fie apa, fie cerul, susţine excelent produsele turistice cheie, de la natura sălbatică şi parcuri naturale la turismul de sănătate şi wellness.
Posibilele descrieri simbolice ar putea merge în două direcţii, respectiv un râu (ex. Dunărea) sau nervul/nervura frunzei, plină de prospeţime şi apa curată care ţine frunza în viaţă, proaspătă, în creştere”.
Totuși nu au lipsit criticile unor jurnaliști, care au apreciat că primele trei litere din logo sunt scrise cu majuscule, ducând cu gândul la minoritatea romă.
În ultimii ani, frunza Elenei Udrea a căzut în dizgrație, actualul guvern PSD a propus înlocuirea ei cu Mioriţa, Lupul Dacic, Dracula sau Acvila, dar Flutur vede o mare oportunitate în promovarea turismului din județul Suceava.
DANIEL BOGHIȚA
Sursă foto : Libertatea