*pentru a putea prelua în continuare călători din stațiile TPL, maxi taximetriștii au inventat trasee intrajudețene scurte
*Lungu a mai anunțat că TPL și-ar putea muta sediul pe un imaș din Burdujeni Sat
Primarul municipiului Suceava Ion Lungu a anunțat, azi, că societatea administrată de municipalitate Transport Public Local și-ar putea construi un sediu nou pe un actual loc viran de 2,5 hectare de pe strada Căpitan Grigore Andrei din Burdujeni Sat.
Sediul de pe strada Traian Vuia este în litigiu cu TASA, iar o variantă de construcție în zona societății în faliment Termica a căzut din cauza procesului în instanță cu administratorul judiciar.
Lungu a menționat că “am avut discuții cu aproape toți consilierii locali de la aproape toate partidele, am fost de acord de principiu să venim cu suprafața de teren ca sediu al viitoarei societăți de transport public local.
Acum acolo este un imaș cu foarte multe denivelări, pe care oamenii au dus foarte multe materiale de construcții, dar poate e bine, că noi oricum vom nivela, vom pregăti o platformă.
Vom face un obiectiv de investiții separat, să betonăm suprafața până semnăm contractul pe fonduri elvețiene”.
Tot azi, Lungu a făcut o afirmație parțial adevărată, spunând că TPL va cumpăra, din economia de 900.000 franci elvețieni din proiectul celor 40 autobuze electrice, 5 microbuze electrice noi până la jumătatea anului, “mai ales de când nu mai avem acest transport complementar în municipiul Suceava“.
Lipsa unui transport complementar în municipiul Suceava este o condiție pentru derularea proiectului cu fonduri elvețiene.
De fapt, transportul maxi-taxi local nu există decât în catastifele Consiliului Județean, care nu a aprobat decât rute intrajudețene scurte ( gen Sfântu Ilie – Adâncata sau Șcheia – Salcea ), dar operatorii particulari s-au adaptat și circulă fără probleme, oprind și luând călători în fiecare stație TPL.
Un control al Consiliului Județean nu a găsit nereguli, subalternii lui Gheorghe Flutur spunând că ar fi neproductiv pentru administrația județeană să rezilieze contractele actuale.
CITESTE
În aceste condiții, toată lumea este mulțumită : TPL poate continua proiectul elvețian, maxi taximetriștii circulă în continuare pe vechile trasee, Consiliul Județean nu mai revine asupra contractelor, iar călătorii au la dispoziție mai multe mijloace de transport.
–
–
DAN PASCARU