Regulamentul local de publicitate a fost trântit la vot, azi, de consilierii locali suceveni, chiar și de către cei PNL, care l-au inițiat.
Regulamentul avizat de Primărie, Ordinul Arhitecților, Poliția municipală, Direcția pentru Cultură și Agenția pentru Protecția Mediului a stârnit aprinse critici din partea a 7 prestatori, care reclamau interzicerea amplasării panourilor publicitare la mai puțin de 150 metri de intersecții.
Regulamentul face referire la firme, panouri publicitare, ecrane și publicitate luminoasă, panouri publicitare mobile, moblier urban ca suport publicitar, bannere și steaguri publicitare, meshuri, indicatoare publicitare direcționale, publicitate temporară, proiecte publicitare speciale, afișe publicitare, anunțuri de mică publicitate, publicitate pe vehicule publicitare și pe mijloace de transport în comun.
Vasile Mocanu ( PSD ) a menționat că “afișajul este o sursă de venit care nu poate fi neglijată ( primarul Lungu : Corect ! ), nu am văzut studii că s-au pierdut atâția bani, acum venim cu un regulament care nu are analiză de impact. În zonele bune de publicitate nu vom amplasa panouri pentru că între intersecții sunt mai puțin de 300 metri. Nu este oportun acest regulament”, primarul Ion Lungu ( PNL ) menționând că “erau 4 – 5 operatori mari care au acaparat Suceava și care aveau restanțe la plată, i-am dat în judecată și îi executăm silit. Marile firme aveau datorii mari, nu le plăteau, apoi subînchiriau panourile la alții. Trebuie să facem licitații corecte, transparente. Un singur operator avea restanțe la Primărie de peste 5 miliarde lei vechi”.
La final au fost 10 voturi împotrivă și 11 abțineri.
DAN PASCARU