Ministerul Transporturilor a comandat Băncii Europene de Investiții o analiză pentru alternative la trecerea Carpaților Orientali în locul autostrăzii Iași – Tîrgu Mureș.
HotNews informează că rezultatele analizei arată că traseul de autostradă Suceava – Cluj ar fi mai rentabil decât traseul Iași – Târgu Mureș, în discuție fiind luate 4 trasee.
Cluj – Bistriţa – Suceava cu o lungime de 265 kilometri are un cost estimat de 4,53 miliarde euro și analiză cost – beneficiu cu variaţia costului de investiţie de 3,97 %.
Celelalte variante luate în discuție au fost Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni ( 310 kilometri, cost estimat 6,75 miliarde euro ), Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău ( 305 kilometri, cost estimat 4, 3 miliarde euro ) și Braşov – Bacău ( 160 kilometri, cost estimat 2,16 miliarde euro ).
Traseul Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni ar avea un trafic mediu zilnic de doar 3.000 autovehicule și nu ar primi acord de mediu din cauza numeroaselor arii protejate pe care le traversează.
SERGIU JIPA