*după ce liderul PNL a propus varianta Ungheni – Târgu Frumos – Târgu Neamț – Ditrău – Sovata – Târgu Mureș, cel de la Pro România a avansat ideea Suceava – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei – Bistrița Năsăud – Baia Mare – Satu Mare
Propunerea președintelui PNL Suceava Gheorghe Flutur de construire a unei autostrăzi Moldova – Ardeal pe ruta Ungheni – Târgu Frumos – Târgu Neamț – Ditrău – Sovata – Târgu Mureș a fost declinată, azi, de liderul Pro România Cătălin Nechifor.
Flutur făcuse apel, la sfârșitul săptămânii trecute, la “solidaritate a tuturor partidelor, chiar și să fim solidari până acolo încât să fim mai apropiați între noi decât de conducerile partidelor noastre, dacă acest lucru șovăie la București”.
El numise, pe un ton afectat, autostrada A8 “autostrada întoarcerii celor care sunt plecați la muncă în străinătate”.
Azi, într-o conferință de presă, șeful Pro România Suceava deputatul Cătălin Nechifor a declarat că “am luat act de apelul dlui. Flutur către clasa politică suceveană” și a venit cu o altă variantă pentru o legătură rutieră Moldova – Ardeal, numită Autostrada Nordului : Suceava – Gura Humorului – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei – Bistrița Năsăud – Baia Mare – Satu Mare.
La fel de bine intenționat, Nechifor i-a solicitat lui Flutur “să vină lângă noi, cei care am semnat în Parlament, suntem 65 de semnatari, vrem să contruim tot din bani europeni Autostrada Nordului.
Ca și distanță, e mai scurt acest traseu din Suceava până la frontiera de vest cu circa 140 de kilometri, ești chiar pe autostradă, e chiar pe la noi prin județ.
Varianta Iași – Târgu Mureș costă foarte mult, spre deosebire de varianta pe care am propus-o noi”.
DAN PASCARU
Prin 2003-2004, cînd Nechifor, director-adjunct în CJ, era un fel de mînă dreaptâ a președintelui CJ Mîrza, a trebuit să se aleagă între lărgirea și modernizarea E 85 de la Săbăoani la Siret și E 583 Săbăoani-Iași. A fost o înfruntare tovărășească între baronul Mîrza și senatorul Solcanu, la capătul căreia Mîrza s-a înfrînt.